Verstappen wilde "een beetje lol" maken met de McLarens: "Ik had niks te verliezen"
Verstappen wilde "een beetje lol" maken met de McLarens: "Ik had niks te verliezen"
Max Verstappen verloor drie posities in de F1 Grand Prix van Miami en liep het podium mis. Een teleurstellende zondag dus voor de coureur van Red Bull Racing. Hij was niet tevreden over de RB21 en wilde 'een beetje lol' hebben met de McLarens, wetende dat hij ze toch niet zou kunnen tegenhouden.
Verstappen was het snelst in de kwalificatie en mocht beginnen vanaf de pole position. Hij drukte Lando Norris van de baan in bocht 2, maar het was nog net binnen de regels en dus kwam hij er onbestraft mee weg. Norris viel terug naar P6 en Oscar Piastri profiteerde. De kampioenschapsleider kon Verstappen vroeg in de race inhalen, sloeg een gat en zegevierde in Miami. Verstappen werd vervolgens ook gepasseerd door Norris. De Limburger leek op weg te gaan naar het laatste plekje op het podium, maar George Russell kon zijn voordeel halen uit een pitstop tijdens een virtual safety car en zo viel Verstappen terug naar de vierde plaats. Zijn achterstand op Piastri is opgelopen tot 32 punten.
OOK INTERESSANT: Piastri met "ongelooflijke auto" naar zege in Miami: "Duwen en trekken in bocht 1 hielp wel"
Beetje lol met Piastri en Norris
"Ja, met niet heel veel", antwoordt Verstappen op de vraag van Viaplay met wat voor gevoel hij hier na de race in Miami staat. "We waren gewoon niet goed genoeg. Ja... nul komma nul kans. Ik heb nog wel wat geprobeerd met de McLarens. Ik had toch niks te verliezen. Beetje lol. Meer kan ik er niet van maken. En dat die VSC toen kwam, ja, dat kan gebeuren. Het maakt toch niet uit of je derde of vierde wordt. Daarvoor ben ik niet hier."

OOK INTERESSANT: Norris over moment met Verstappen: "Dat is hoe het is met Max, crashen of er niet langs"
Remmen en de balans
Gewezen op het gevecht met Piastri, reageert Verstappen: "Ik denk dat hij dat wel kon verwachten na Saoedi-Arabië." Dat de McLaren-coureur even hard racete als hem vond hij "goed om te zien". Verstappen was verder niet tevreden over de remmen en de balans van zijn eigen bolide: "Dat is wel vaker een probleem. Daar moeten we gewoon verder aan werken. Zodra ik maar een beetje harder wilde gaan [achter Russell], werden de banden weer te warm, dus ik kon niet aanvallen. Op een gegeven dacht ik: 'Laat maar lekker zitten.'"
Gerelateerd
Meer F1-nieuws
Laatste F1-nieuws
Aanbevolen door de redactie
GPFans Game
Ben jij net zo snel als Verstappen? Test hier je reactiesnelheid!
Max Verstappen
Tost heeft hoge verwachtingen van updatepakket Red Bull: "Max gaat sterke prestatie leveren"
Recap
Cruciaal nieuws voor Verstappen uit Red Bull-fabriek, FIA heeft slecht nieuws voor Nederlander | GPFans Recap
F1-reglementen
FIA kondigt per direct reglementswijzigingen aan voor huidig Formule 1-seizoen

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Dit is het tijdschema van de Grand Prix van Oostenrijk
- 11 minuten geleden
- 2
'Mercedes moet auto aanpassen voor Oostenrijk', 'Red Bull maakt coureurbeslissing 2027' | GPFans Recap
- Gisteren 21:45
Winkelman over Leclerc: "Hij moet zich zorgen gaan maken"
- Gisteren 21:00
Norris waarschuwt fans voor naderende hitte: 'Blijf gehydrateerd'
- Gisteren 20:09
- 1
Wolff brengt updates voor Mercedes mee naar Oostenrijk: 'Onze achilleshiel'
- Gisteren 19:24
Montoya over de wederopstanding van Hamilton bij Ferrari: "Dat was niet bedoeld"
- Gisteren 18:40
- 1
Veel gelezen
Strafpunten F1: Stroll raakt punten kwijt richting GP Oostenrijk, extra straf voor Colapinto
- 21 juni
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spreekt al van Formule 1-pensioen: "Ik wil kinderen en wil hier weg"
- 22 juni
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Hamilton haalt uit: "Er is een reden dat ik zeven wereldkampioenschappen heb"
- 15 juni
Antonelli trakteert Kardashian op champagnedouche na ophef over 'gestolen' handdoek
- 9 juni
Gerelateerd nieuws
Verstappen blijft bij Red Bull: wie worden de drie andere coureurs voor 2026?
‘Lawson kan terugkeer naar Red Bull Racing vergeten’
Herbert heeft weinig hoop voor Red Bull in 2026: "Of ze terugkeren? Nee"
Verstappen schittert in Grill The Grid-aflevering: "Het is lastig om te onthouden"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











