Formule E-topman Agag snapt niets van vertrek Mercedes uit elektrische klasse
Formule E-topman Agag snapt niets van vertrek Mercedes uit elektrische klasse
De Formule E-oprichter snapt niets van de beslissing van Mercedes.
Alejandro Agag kan niet begrijpen dat het team van Mercedes uit de Formule E gaat stappen. De oprichter van de elektrische klasse stelt dat het geen handige beslissing is, aangezien het Duitse merk steeds meer elektrische wagens verkoopt.
De Formule E werd in 2014 voor het eerst verreden en is in de jaren die volgden steeds populairder geworden. Voorafgaand aan het Formule E-seizoen van 2020/2021 werd de elektrische klasse zelfs tot officieel FIA-wereldkampioenschap benoemd. Toch zijn er de afgelopen seizoenen een hoop grote namen uit de sport gestapt. Zo kondigden Audi en BMW in 2020 al aan dat zij aan het einde van het Formule E-seizoen van 2020/2021 uit de sport zouden stappen. Daar bleef het echter niet bij. Aan het einde van 2021, vlak nadat ze beslag hadden gelegd op het constructeurskampioenschap én het rijderskampioenschap, maakte Mercedes namelijk bekend dat het aan het einde van 2022 ook uit de sport gaat stappen. Agag kan dat maar niet begrijpen.
"Ik kan hun beslissing niet begrijpen", vertelde Agag tegenover Motorsport TV. "Het verbaast me gewoon. Ze verkopen steeds meer elektrische auto's. In 2030 gaan ze in het Verenigd Koninkrijk stoppen met de verkoop van auto's met een verbrandingsmotor. Om weer terug te gaan naar racen met een verbrandingsmotor.... misschien willen ze een iets van een 'laatste dans'", legt hij uit. "Ze willen de laatste jaren genieten van het verbranden van brandstof en dan zullen ze in 2030 misschien teruggaan naar elektrisch racen. Waarschijnlijk eerder al", vervolgt hij. "Ik kan de beslissing niet begrijpen, maar het is geen probleem."
Opvallende statistiek: McLaren enige team met een 1-2 finish in 2021Lees meer
Rooskleurige toekomst
Hoewel de Formule E straks door moet zonder BMW, Audi en Mercedes, maakt Agag zich geen zorgen over de toekomst van de elektrische raceklasse. Hij verwacht namelijk dat er genoeg nieuwe fabrikanten hun intreden zullen gaan doen. "We krijgen heel binnenkort nieuwe fabrikanten aan boord", vertelt hij. "We hebben fantastische onafhankelijke teams. Je moet je voorbereiden om alleen met onafhankelijke teams kampioenschappen in te gaan. De Formule E is in uitstekende vorm", aldus Agag.
Aanbevolen door de redactie
max verrast in monaco
Verstappen gaat in op tweede sector waar hij pole aan Antonelli verloor door "bekend probleem"
Max Verstappen
Verstappen mist pole in Monaco met 0.043 seconde: "We gaan het morgen zien bij de start"
Samenvatting kwalificatie Monaco
Antonelli pakt pole voor F1-race Monaco na titanenstrijd met Verstappen
Samenvatting VT3
Antonelli het snelst in derde vrije training Monaco, Verstappen gehinderd door rode vlag

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Antonelli verslaat Verstappen in Monaco, 'Verstappen-clausule in Mercedes-contract Russell' | GPFans Recap
- Gisteren 21:45
Verstappen over verhoudingen na pole Antonelli: "Russell zal zich wel achter de oren krabben"
- Gisteren 21:23
Alonso doet boekje open over nieuw Aston Martin-probleem: "Kunnen dan niet eens racen"
- Gisteren 20:54
Leclerc wijst naar Ferrari na kwalificatiecrash Monaco: "Het lag meer dan alleen aan mij"
- Gisteren 20:32
Williams-monteur uitgemaakt voor idioot door Verstappen, FIA-boete na tweede knullige moment
- Gisteren 19:59
Wolff had pole Antonelli nooit verwacht: "Verstappen verslaan was bijna onmogelijk"
- Gisteren 19:27
- 2
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Alonso: "We hebben besloten de pijn te stoppen"
- 27 mei
Gerelateerd nieuws
Stapsgewijs naar de top: Antonelli vindt zijn draai bij Mercedes sinds Monza-crash
Russell behandelt rol als GPDA-voorzitter: "Misselijkmakend om te zien"
'Mercedes-coureur, Aston Martin-coureur en Amerikaan strijden om Cadillac-zitje naast Bottas'
'Russell kan rustig afwachten: Twee teams jagen op Mercedes-coureur'
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











