Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
  • NL
Mercedes verklaart standpunt: "Hamilton deed niets verkeerd"

Mercedes verklaart standpunt: "Hamilton deed niets verkeerd"

F1 Nieuws

23 reacties

Mercedes verklaart standpunt: "Hamilton deed niets verkeerd"

Mercedes verklaart standpunt: "Hamilton deed niets verkeerd"

James Allison heeft uitgebreid uitgelegd waarom hij vindt dat Lewis Hamilton te hard gestraft is voor zijn rol bij de zware crash van Max Verstappen op Silverstone. Volgens de Chief Technical Officer van Mercedes deed Hamilton niets wat in strijd is met de richtlijnen van de FIA en daarom is men in het Mercedes-kamp niet blij met de beslissing van de wedstrijdleiding.

Na de megaklapper van Verstappen aarzelde Mercedes geen moment en werd er direct aan de bel getrokken bij de wedstrijdleiding om Hamilton te verdedigen. De stewards wezen Hamilton echter evengoed aan als grootste schuldige voor de harde crash van Verstappen en gaven de regerend wereldkampioen een tijdstraf van tien seconden. In het Mercedes-kamp zijn ze het daar duidelijk nog steeds niet mee eens, ook al had het uiteindelijk weinig gevolgen voor Hamilton, die de Grand Prix van Groot-Brittannië voor eigen publiek op zijn naam wist te schrijven.

Zat Hamilton genoeg naast Verstappen?

Allison verklaart waarom Mercedes na de harde crash van Verstappen direct contact zocht met wedstijdleider Masi. "Wij waren na het incident en de herstart bezorgd over of de stewards zich zouden houden aan de richtlijnen van de FIA over wat goed en niet goed is tijdens het inhalen. Zoals wij het zien, was de manoeuvre die Lewis maakte absoluut in lijn met de richtlijnen van de FIA. Als je aan de binnenkant van een bocht inhaalt, staat in de richtlijnen dat je er substantieel naast moet zitten. Het is niet nodig om ervoor te zitten, je moet substantieel naast je tegenstander zitten als je bij de bocht arriveert. Dat zat Lewis duidelijk", vertelt de Mercedes-topman in de Race Debrief op YouTube.

'Bocht was van Hamilton'

Naast de positie vergeleken met de tegenstander is er volgens Allison nog een ander belangrijke voorwaarden waar Hamilton aan voldeed. "Je moet de bocht ook kunnen halen. Dat betekent dat je de bocht door moet komen zonder de baan te verlaten of de controle te verliezen. Daar moet je je aan houden. Als je er substantieel naast zit en de bocht kunt halen, dan is de bocht van jou. Dat betekent niet dat je er als leider uit moet komen, maar wel dat je niet hoeft in te houden. De andere auto heeft de plicht om te voorkomen dat hij je raakt", stelt de Brit.

Te zwaar gestraft

Volgens Allisson deed Hamilton dus niets verkeerd en daarom blijft hij na de race bij zijn standpunt dat de penalty voor de zevenvoudig wereldkampioen onterecht was. "Ik vond het hard dat we die penalty kregen. Ik realiseer me dat niet iedereen het daar mee eens is, maar ik denk nog steeds dat het zo is. Ik ben ook van mening dat het niet uitmaakt of het een langzame bocht of een snelle bocht als Copse is. Het gaat om de regels bij het inhalen en ik zie niet dat Lewis daarin iets verkeerd deed", aldus de Chief Technical Officer van Mercedes.

Is Hamilton inderdaad te zwaar gestraft?

539 stemmen
Wat vinden jullie?
Huib-jan

Hoe durf je nog als Hamilton te beweren dat je geen schuld treft, hij is voor mij echt afgedaan van Hero to Zero, hij moet zich diep schamen

13 2

Reacties (23)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Inloggen
 

Schrijf een reactie

Reacties (16)

Gravatar
Regular
Ed
Gravatar
14
153
30
Jun 2021
First Poster
Ed

En zo leest iedereen het anders. Hij kijkt vanuit een Mercedes bril. Zoals Red Bull kijkt vanuit hun bril. Zal dan ook altijd discussie blijven

Gravatar
Senior
Reese75
Gravatar
353
3668
814
Sep 2020
Reese75

@Ed, helemaal juist.

Tijd om deze discussie te laten varen. Lets agree to disagree!

Gravatar
Amateur
Robin
Gravatar
7
98
27
Jul 2021
Robin

De FIA heeft Lewis bestraft. Dat betekent dat hij iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan. En dan nog steeds volhouden dat hij niks verkeerd gedaan heeft! Ik begrijp het echt niet!

Gravatar
Senior
Reese75
Gravatar
353
3668
814
Sep 2020
Reese75

Wij gaan dat toch niet veranderen. Ik denk ook dat ze dit doen om juist negatieve reacties uit te lokken. Lekker laten varen.

Gravatar
Senior
Medif1
Gravatar
250
1771
864
Mar 2020
Medif1

Ja Ed en daarom kijken de stewards zonder bril . Wat hij verder vergeet te zeggen is dat de aanrijding kwam doordat Lewis onderstuur had omdat hij op het vuil zat en dat de echte reden is . Op de een of andere manier is Mercedes toch ergens bang voor want ze blijven maar volhouden dat Lewis onschuldig is ondanks zijn straf . Wat Verstappen trouwens het meeste stoort is het gedrag van Lewis naar de race . Lewis heeft een slag gewonnen maar gaat helaas de oorlog verliezen let maar op .

Show all replies (4)
Gravatar
Amateur
Huib-jan
Gravatar
3
82
7
Jul 2020
Huib-jan

Hoe durf je nog als Hamilton te beweren dat je geen schuld treft, hij is voor mij echt afgedaan van Hero to Zero, hij moet zich diep schamen

Gravatar
Regular
Ed
Gravatar
14
153
30
Jun 2021
First Poster
Ed

Zoals ik al zei Huib Jan. Er zal nooit toegegeven worden door Mercedes omdat zij er een andere kijk op na houden en met hun nog 10 % van de wereld overige 90% ziet het anders

Gravatar
Amateur
JoostMehrtens
Gravatar
8
50
3
Jun 2021
JoostMehrtens

Het probleem is dat hij nooit je Hero is geweest.

Show all replies (2)
Gravatar
Amateur
andre1954
Gravatar
6
62
32
Jul 2021
andre1954

ALLISON moet een nieuwe bril kopen.

Als het voorwiel van Hemolton het achterwiel van

Max raakte kan hij er NOOIT naast gezeten hebben maar ervoor. Mercedes zal wel wat extra dollars aan de FIA geschonken hebben. Hemolton doet nooit iets verkeerd hij wordt door dr FIA geholpen.

Gravatar
Regular
pizzaforpresident
Gravatar
31
211
266
Dec 2020
pizzaforpresident

Hij kwam met zijn voorband tegen Max z’n achterwiel Maar volgens Mercedes zat Lewis er blijkbaar voldoende naast. Dat rijmt niet.

Komt bij dat hij niet op de racelijn zat, de apex volledig miste en met een te hoge snelheid de bocht in dook waardoor de auto enorm onderstuurde. Volgens Mercedes ook allemaal binnen de regels.

Het is gewoon onvoorstelbaar dat je iemand de bijna de dood in jaagt, vervolgens daar schijt aan hebt en feest viert, en het vervolgens nog recht probeert te lullen. Maar ooo wee als iemand een aap emoji gebruikt.

Gravatar
Regular
Hajé
Gravatar
41
663
118
Dec 2020
Hajé

Dank zij de tik tegen Max kon HAM met moeite zijn barrel op de baan houden. Had hij die tik niet gehad, had Max gewonnen en was HAM en in die bocht afgegaan.

Gravatar
Regular
Ed
Gravatar
14
153
30
Jun 2021
First Poster
Ed

Daarbij moet de Fia ook duidelijker zijn en regels opstellen waar geen interpretatie mogelijk is. Woorden als substantieel, mogelijkerwijs, wellicht werken niet mee en creëert juist ruimte voor discussie

Gravatar
Regular
Allout
Gravatar
29
231
84
Mar 2020
Allout

voorwaarden waar Hamilton aan voldeed. "Je moet de bocht ook kunnen halen. Dat betekent dat je de bocht door moet komen zonder de baan te verlaten of de controle te verliezen Maar Hamilton verloor toch echt even een seconde de controlle daar door raakte die Max

Gravatar
Amateur
Gerard
Gravatar
1
3
1
Jul 2021
Gerard

Het is wel duidelijk dat ze bij Mercedes geen spiegels verkopen. Het lijkt me zelfs dat als Lewis Max niet had geraakt hij de bocht uit was gevolgen. Er is m.i. duidelijk geen opzet maar wel een inschattingsfout van Lewis. Erken dat en ga verder.

Jammer van deze reactie van James Allison

Gravatar
Amateur
Ronald-Jerney
Gravatar
1
1
1
Mei 2021
Ronald-Jerney

Klaphark is het hij is zenuwachtig, max moet gewoon door met waar ie goed in is,dan komt het wel goed maar de war is on

Gravatar
Amateur
Jos
Gravatar
1
1
3
Jul 2021
Jos

Dus het was al met voorbedachte rade.

Gravatar
Regular
Grandsport
Gravatar
18
230
50
Aug 2020
Grandsport

Ik vraag me toch af hoe lang het Mercedes hoofdkantoor dit leuk blijft vinden , Mercedes wint de laatste races ZEKER niet de schoonheidsprijs met al hun verdachtmakingen , spelletjes en vooral niet sjieke manier van handelen. De manier waarop het voorheen keurige Mercedes altijd handelde stelt dit jaar zwaar teleur. Wat vallen die door de mand. Keurig als ze vooraan staan en geen druk voelen maar jeetje … wat zijn die veranderd. De grootste tegenvaller in de F1 van dit jaar als je het mij vraagt.

Gravatar
Regular
ANDRE H
Gravatar
38
454
112
Apr 2021
ANDRE H

Ik weet zeker dat er in de regels het woord substantieel niet voorkomt, want dat is nogal een grijs gebied. En Lewis had overstuur in de bocht, wat betekent dat hij die bocht nooit heeft kunnen houden.

Gravatar
Regular
F2505
Gravatar
16
57
38
Sep 2020
F2505

Waar rook is vuur, met andere woorden er valt over beide coureurs iets te zeggen, namelijk allebei willen ze winnen, kost wat het kost en daarvan zijn nu de gevolgen. Lewis heeft in mijn ogen onnodig risico genomen bij de laatste inhaalactie waarbij Max eruit is gevlogen met 51G waar menig coureurs achter de voorganger was gebleven. Max en RB-team hadden uit strategisch belang het scoregat die ze hadden opgebouwt kunnen behouden.

Gravatar
Regular
Antoon
Gravatar
31
291
290
Mar 2021
Antoon

Mercedes moet gewoon een keer flink aangepakt worden en zeggen dat dit niet door de beugel kan.

Dit gedrag van Hamilton word beloond door de FIA om hem en Mercedes zo'n lage straf op te leggen.

Kom op zeg 10 seconden straf voor zo'n zware crash???

Hamilton is gewoon een gefrustreerd mannetje met veel te veel ego op zijn schouder. En dan dat hele Black lives Matter verhaal.

Nou shithead, White Lives Matters Too. Deze tekst zou op elk circuit te zien moeten zijn vanaf nu op hele grote banners zodat Hamilton er niet omheen kan wat hij heeft gedaan tijdens zijn thuis grand prix.

Hamilton see you soon in Zandvoort, you basterd!!!!!!!

Oog om oog, tand om tand. If you wanna play dirty you will get it.

Gravatar
Senior
Cor
Gravatar
57
156
777
Jul 2021
Cor

Eens met Allison. HAM zat naast VER. Dat kon VER zien, hij keek ook naar rechts en zag de neus van HAM. Daar is een duidelijke foto van. Desondanks stuurt VER scherp naar rechts omdat hij anders aan de buitenkant van de baan zou blijven en eraf zou vliegen.

Gravatar
Amateur
Superhonk
Gravatar
3
11
1
Jul 2021
Superhonk

Het lijkt me dat Mercedes in de F1 zit voor 'brand value' en goede PR. Met mensen als Hamilton en Wolff, die niet fair durven spelen omdat ze het daar niet mee redden tegen een superieure verstappen, is dit absoluut geen reclame. Ik denk dat ze weer iets ter discussie moeten stellen waarin Red Bull beter is, vleugel, pits stop, etc. Rijden ze een Mercedes bij de FIA?

Gravatar
Amateur
Superhonk
Gravatar
3
11
1
Jul 2021
Superhonk

Beste Cor, trek je lakschoentjes aan en ga weer naar dansles met je damclub om de Chachacha te leren

Ontdek het op Google Play