Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
  • NL
Buxton vindt track limits-kritiek Verstappen niet terecht: "Hij maakte zelf een fout"

Buxton vindt track limits-kritiek Verstappen niet terecht: "Hij maakte zelf een fout"

F1 Nieuws

6 reacties

Buxton vindt track limits-kritiek Verstappen niet terecht: "Hij maakte zelf een fout"

Buxton vindt track limits-kritiek Verstappen niet terecht: "Hij maakte zelf een fout"

Will Buxton vindt dat Max Verstappen zelf in de fout is gegaan in de eerste raceweekenden op het gebied van track limits. De Nederlander stelde dat de baangrenzen hem al het nodige hebben gekost, maar Buxton is het daar niet mee eens.

Ook in de derde race op het Autódromo Internacional do Algarve kreeg Verstappen te maken met track limits. De Grand Prix van Portugal werd gewonnen door Lewis Hamilton, die Verstappen en Valtteri Bottas voorbleef. Die laatste twee gingen in de laatste rondes nog op zoek naar de snelste raceronde, wat een extra WK-punt oplevert. Verstappen en Bottas maakten allebei een pitstop om op een nieuw setje softs op jacht te gaan naar dat extra punt. Verstappen noteerde in de laatste ronde van de race uiteindelijk de snelste tijd, maar overschreed daarbij de track limits in bocht 14. De wedstrijdleiding verklaarde de tijd van de Nederlander daarom ongeldig, waardoor de snelste raceronde op naam kwam van Bottas. Dat zorgde voor frustratie bij Verstappen en zijn team.

'Track limits waren duidelijk'

F1-journalist Will Buxton is echter van mening dat de regels afgelopen zondag duidelijk waren. "Verstappen zegt dat hij een overwinning, pole position én een punt voor de snelste raceronde verloor door de track limits. Maar er staat in de reglementen en de brief van de wedstrijdleiding vastgelegd waar en hoe de track limits worden gecontroleerd. Waar Max de regel overtreed, lag een track limit, dat was aangegeven. Of Red Bull leest de opmerkingen van de wedstrijdleiding niet, of Max is zich er niet van bewust. Er gaat ergens iets niet goed in de verbinding, want het staat zwart op wit, of eigenlijk roze op wit", doelt Buxton op de aanpassing in bocht 14 die in het roze werd aangegeven in de regels voor de race.

Verstappen en track limits: geen gelukkig huwelijk in 2021Lees meer

Verstappen ging in de fout

Omdat de regels vooraf duidelijk waren, vindt Buxton het niet terecht dat Verstappen en Red Bull zich benadeeld voelen. "Het is niet helemaal correct om te zeggen dat hij een overwinning, pole position en extra punt verloor door de track limits. Je kunt net zo goed zeggen dat hij het verloor door een rijdersfout. Hij ging buiten de track limits waar dat niet mocht en maakte zelf een fout", aldus de Brit.

De FIA nam terecht het WK-punt af van Verstappen?

3.956 stemmen
Wat vinden jullie?
ClubberLang

Ik ben echt helemaal klaar met die automatisch opstartende reclame filmpjes als je naar benden scrolled tijdens het lezen.

6
Ontdek het op Google Play