Norris over droom buiten de Formule 1: 'Ik wil de 24 uur van Le Mans rijden'
Norris over droom buiten de Formule 1: 'Ik wil de 24 uur van Le Mans rijden'
Lando Norris heeft de ambitie uitgesproken om in de toekomst deel te nemen aan de 24 uur van Le Mans. De coureur van McLaren stelt dat hij graag andere raceklassen wil ontdekken en ziet het nieuwe endurance-programma van zijn eigen werkgever als de ideale kans.
Hoewel de focus van de enkelvoudig titelhouder momenteel volledig op de koningsklasse van de autosport ligt, kijkt hij al voorzichtig naar uitdagingen buiten de Formule 1-paddock. "Ik wil nog steeds andere dingen proberen, zoals Le Mans", vertelt Norris. "Nu McLaren meedoet aan Le Mans, is dat iets wat ik op een gegeven moment zeker wil gaan doen", voegt hij daaraan toe. De regerend kampioen benadrukt echter dat hij nog tijd genoeg heeft. "Ik ben nog jong, dus ik heb nog niet over alles nagedacht. Maar in de toekomst heb ik hopelijk kinderen en als zij dan gaan racen, kan ik het verhaal opnieuw beleven", aldus de coureur.
Hypercar-project
De wens van Norris sluit naadloos aan bij de recente ontwikkelingen binnen McLaren. De renstal heeft in april officieel bevestigd dat het vanaf volgend jaar zal deelnemen aan de Hypercar-klasse van het FIA World Endurance Championship en de befaamde 24-uursrace op het Circuit de la Sarthe. Het testprogramma voor de nieuwe McLaren MCL-HY, een bolide met een hybride V6-turbomotor, is deze maand al van start gegaan met coureurs als Richard Verschoor en Mikkel Jensen. McLaren-CEO Zak Brown heeft inmiddels bevestigd dat er gesprekken zijn gevoerd met zowel Norris als zijn teamgenoot Oscar Piastri over een mogelijke deelname, al vormt de overvolle Formule 1-kalender voorlopig de grootste hindernis.
Uitstapje
Dat Norris geniet van iconische omlopen buiten de standaard Formule 1-kalender, bleek onlangs ook tijdens een uitstapje naar de Nürburgring Nordschleife. De coureur omschreef die ervaring als een absoluut hoogtepunt. "Eerlijk gezegd was het de meeste lol die ik dit hele jaar heb gehad. Het was ook zo leuk omdat het een circuit is dat ik veel heb gereden in Gran Turismo en iRacing", legt hij uit. "Ik ken de Nordschleife al jaren uit de simulator. Het is een van die banen waar iedereen op wil rijden. Of je nu een coureur bent of niet, het is altijd cool om te doen omdat het zo uniek is. In mijn McLaren was het eng en leuk tegelijk", blikt de Brit ten slotte terug.
Aanbevolen door de redactie
Extra steun voor protest
Red Bull en McLaren krijgen steun van derde team voor FIA-protest: "Voel me niet prettig bij deze rotzooi"
Max Verstappen
Troef Verstappen maakt hem grote kanshebber voor overwinning GP Barcelona-Catalonië
piastri verbijsterd
Piastri snoeihard richting FIA na straffen-saga Monaco: "Complete puinhoop"
motorupgrade ferrari
'Ferrari breidt revolutionair motorconcept uit, introduceert in Oostenrijk eerste ADUO-upgrade'

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
LIVE | Grand Prix van Barcelona: Russell aan de leiding, Verstappen op P5
- 23 minuten geleden
Wolff grijpt nog vóór start in Barcelona in en komt met teamorders voor Antonelli en Russell
- 47 minuten geleden
De definitieve startopstelling voor de GP van Barcelona-Catalonië na FIA-straf
- 1 uur geleden
Verstappen stipt hoge bandenslijtage aan: "Gaat echt pittig worden"
- 1 uur geleden
Wolff vreest voor Ferrari: "Wij kunnen ons geen groot upgradepakket veroorloven"
- 1 uur geleden
Verstappen waagt zich niet aan opstelling voor Oranje: "Dat laat ik fijn aan Ronald over"
- 2 uur geleden
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Verstappen reageert lachend op vraag over F1-rivaal Russell: "Weet ik niet"
Lindblad baalt als een stekker van Red Bull Ford-probleem: "Hoorde in Q3 thuis"
Antonelli heeft het moeilijk in Barcelona: "Daar worstelde ik mee"
Red Bull en McLaren krijgen steun van derde team voor FIA-protest: "Voel me niet prettig bij deze rotzooi"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











