Verstappen heeft groot 24h Nürburgring-nieuws: "Dit wil ik elk jaar"
Verstappen heeft groot 24h Nürburgring-nieuws: "Dit wil ik elk jaar"
Max Verstappen heeft de ambitie uitgesproken om in de toekomst jaarlijks deel te nemen aan de 24 uur van de Nürburgring. De viervoudig wereldkampioen maakt dit weekend zijn langverwachte debuut in de prestigieuze langeafstandsrace en geniet zichtbaar van de uitdaging, wat in schril contrast staat met zijn huidige onvrede over de Formule 1.
De komst van de Red Bull-coureur heeft gezorgd voor een ongekende publieke belangstelling, waardoor het evenement voor het eerst in de geschiedenis volledig is uitverkocht. Verstappen komt uit met zijn eigen formatie, Verstappen Racing, en deelt een Mercedes-AMG GT3 met teamgenoten Dani Juncadella, Jules Gounon en Lucas Auer. Het kwartet kwalificeerde zich als vierde voor de race, nadat Juncadella de beslissende tijd neerzette in de laatste kwalificatiesessie. "Een van de grootste races van het jaar is natuurlijk de 24 uur van de Nürburgring, daarom zijn we hier", aldus de coureur. "We doen mee met een professionele line-up en met mezelf in de gelederen, dat is echt cool. Het is ook iets wat ik elk jaar wil doen, met één of meerdere auto's. Het belangrijkste doel is om races te winnen", zo onthult hij.
Onvrede Formule 1
De passie die de meervoudig Grand Prix-winnaar voelt voor de GT-racerij staat haaks op zijn huidige gevoelens over de koningsklasse van de autosport. De nieuwe generatie Formule 1-wagens, die begin dit jaar werd geïntroduceerd, kan hem allerminst bekoren. Hij omschreef de auto's eerder al als "Mario Kart" en stelde dat de huidige reglementen leiden tot "anti-racing". Die frustratie wordt versterkt door de moeizame seizoensstart van Red Bull Racing. De renstal uit Milton Keynes kampt met een gebrek aan snelheid bij de nieuwe Ford-krachtbron en staat slechts vierde in het constructeurskampioenschap. De stercoureur zelf is na vier races terug te vinden op een teleurstellende zevende plaats in de WK-stand, ver achter de koplopers van Mercedes.
Racen in de nacht
Voorlopig ligt de focus echter volledig op de uitdaging in de zogeheten Groene Hel. De 24 uur van de Nürburgring gaat zaterdagmiddag om 15:00 uur Nederlandse tijd officieel van start. Vooral de nachtelijke uren spreken enorm tot de verbeelding van de debutant. "Het wordt waarschijnlijk het beste gevoel, racen in het donker. Je bent op jezelf aangewezen, aan het pushen in de nacht. De auto is normaal gesproken het snelst in de nacht, dus ik kijk ernaar uit", besluit hij.
Aanbevolen door de redactie
Max Verstappen
Verstappen sluit verdere Nürburgring-deelnames dit jaar uit: "Botst met GT World Challenge"
Samenvatting kwalificatie
Russell pakt pole voor Hamilton in Barcelona, Verstappen komt drie tienden tekort
Fernando Alonso
Alonso gelinkt aan rentree bij F1-team van Alpine in 2027
Max Verstappen
Verstappen reageert op mysterieuze ontmoeting met Red Bull-top in Oostenrijk

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Verstappen reageert op meeting met Red Bull-top, Alonso gelinkt aan terugkeer naar Alpine | GPFans Recap
- Gisteren 21:44
Verstappen niet blij met elektrische motoren in F1, maar: "Ik kan moeilijk thuis blijven zitten"
- Gisteren 21:16
Antonelli moet zich gewonnen geven op P3: 'Heb een beetje te hard gepusht'
- Gisteren 20:46
Verstappen begrijpt irritatie na Gasly-beslissing FIA: "Ik snap dat het raar aanvoelt"
- Gisteren 20:30
- 1
VIDEO | Verstappen gelaten na P5: 'Het is het hele weekend al zo' | GPFans News
- Gisteren 20:07
Alonso: 'We hebben de slechtste auto met de slechtste motor'
- Gisteren 19:46
- 5
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Russell onthult pleidooi bij FIA na Monaco-straf: "Hele weekend verpest"
McLaren wijst naar Mercedes-power unit en sleutelt tot diep in de nacht
MotoGP-legende Marquez passeert Alonso: "Ik waardeer Verstappen het meest"
Monaghan over 'controversiële' boardradio Verstappen: "Legde duidelijke zwaktes bloot"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











