Norris over stroeve F1 2022-auto: "Is niet zo fijn om mee te rijden"
Norris over stroeve F1 2022-auto: "Is niet zo fijn om mee te rijden"
Het rijgedrag van de nieuwe auto is anders merkt de McLaren-coureur op in de simulator.
De Formule 1-auto's voor komend seizoen hebben een nieuw concept, zo wordt er gebruikgemaakt van het grondeffect. Lando Norris oefent in de simulator van McLaren alvast met de bolide van volgend jaar en is nog niet heel enthousiast, zo zegt hij bij Motorsport.com.
Het grondeffect dat vanaf volgend jaar door de auto's wordt gegenereerd zorgt ervoor dat de bolides in de Formule 1 heel anders reageren. Daarnaast moeten de coureurs elkaar beter kunnen volgen hierdoor, wat één van de grote klachten is over de huidige auto's. Op aerodynamisch vlak is het de grootste verandering sinds tijden en ook Pirelli introduceert nieuwe banden voor de auto's.
Niet zo leuk als de huidige auto's
Lando Norris is in ieder geval nog niet onder de indruk: "Het is echt een totaal andere auto om mee te rijden, het is in zekere zin niet zo leuk als de auto van dit seizoen." vertelt de jonge Brit die dit jaar zijn doorbraak lijkt te hebben. Norris vervolgt: "Hopelijk hebben de andere teams dat ook. We zullen het zien, het is nu nog heel vroeg om erover te oordelen of het geweldig of verschrikkelijk is. Je moet gewoon je best doen en hopelijk, volgend seizoen, starten we de wintertest met een goede auto."
Showmodel in Silverstone
Tijdens de Grand Prix van Silverstone introduceerde Liberty Media een showmodel voor fans en media. Norris weet dat McLaren de huidige auto nog niet heeft geproduceerd, wel bekijkt hij regelmatig de tekeningen en rijdt hij erin in de simulator: "De enige auto die we gezien hebben was die in Silverstone", zegt de teamgenoot van Daniel Ricciardo. "We hebben al een aantal tekeningen gezien, maar elke week wordt er iets nieuws toegevoegd of wordt er iets veranderd. Elke week vinden er veranderingen plaats en dat gaat steeds sneller” volgens Norris.
Alonso heeft vertrouwen
Ook tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso is druk bezig met de nieuwe auto: "Het gaat gewoon een pittige winter worden, we moeten zoveel mogelijk tijd doorbrengen in de simulator”. Wel heeft de Spanjaard er vertrouwen in dat het op zijn pootjes terechtkomt. Zo sluit hij af: "Na drie of vier races heb je de wagen een beetje onder controle en ken je het reglement goed genoeg om te weten welke resultaten je kunt scoren. Dan zul je zien hoe het loopt."
Aanbevolen door de redactie
max verrast in monaco
Verstappen gaat in op tweede sector waar hij pole aan Antonelli verloor door "bekend probleem"
Max Verstappen
Verstappen mist pole in Monaco met 0.043 seconde: "We gaan het morgen zien bij de start"
Samenvatting kwalificatie Monaco
Antonelli pakt pole voor F1-race Monaco na titanenstrijd met Verstappen
Samenvatting VT3
Antonelli het snelst in derde vrije training Monaco, Verstappen gehinderd door rode vlag

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Antonelli verslaat Verstappen in Monaco, 'Verstappen-clausule in Mercedes-contract Russell' | GPFans Recap
- Gisteren 21:45
Verstappen over verhoudingen na pole Antonelli: "Russell zal zich wel achter de oren krabben"
- Gisteren 21:23
Alonso doet boekje open over nieuw Aston Martin-probleem: "Kunnen dan niet eens racen"
- Gisteren 20:54
Leclerc wijst naar Ferrari na kwalificatiecrash Monaco: "Het lag meer dan alleen aan mij"
- Gisteren 20:32
Williams-monteur uitgemaakt voor idioot door Verstappen, FIA-boete na tweede knullige moment
- Gisteren 19:59
Wolff had pole Antonelli nooit verwacht: "Verstappen verslaan was bijna onmogelijk"
- Gisteren 19:27
- 3
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Alonso: "We hebben besloten de pijn te stoppen"
- 27 mei
Gerelateerd nieuws
Norris 'haat' nieuwe F1-auto's 2022: "Zeker in vergelijking met 2021"
Pirelli zag 30% meer inhaalacties in 2022 ten opzichte van 2021
Verstappen evalueert nieuw reglement: "Op sommige circuits nog steeds moeilijk volgen"
Seidl niet te spreken over DRS-treinen: "Dat brengt saaie scenario's met zich mee"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











