Verstappen ontevreden: 'Wel gemaximaliseerd, maar Honda komt tekort'
Verstappen ontevreden: 'Wel gemaximaliseerd, maar Honda komt tekort'
Max Verstappen werd vandaag vierde tijdens de Grand Prix van Frankrijk, maar baalt dat er nooit meer in zit dan dit.
Max Verstappen reed grotendeels een eenzame race in Frankrijk. De Nederlander begon als vierde aan de race en kwam ook op deze positie over de streep. Hij kon nimmer een vuist maken richting de coureurs voor zich en moest soms zelfs achter zich kijken. Daar was hij na afloop dan ook niet over te spreken.
Volgens Verstappen heeft hij persoonlijk weer het maximale eruit gehaald, maar heeft Red Bull mazzel gehad dat het niet aan het begin van de race om de oren werd gereden door McLaren, dat een zeer agressieve start had. "Ik heb alles gegeven wat erin zat. De start zelf was goed, maar we komen tekort op het rechte stuk. De auto loopt niet hard genoeg en ik heb nog mazzel gehad dat ik niet ingehaald werd", zo is Verstappen duidelijk ontevreden tegenover Jack Plooij van Ziggo Sport.
Eenmaal los van de McLaren's, reed Verstappen een betrekkelijk saaie en eenzame race. "Daarna heb ik gewoon mijn eigen race gereden. Ik heb nog geprobeerd Charles (Leclerc) te volgen en dat ging eigenlijk beter dan verwacht. We hebben opnieuw gemaximaliseerd. Ik heb gepusht, misschien zelfs wel iets te veel voor de banden, maar we hebben het maximale eruit gehaald", aldus de Nederlander. Vervolgens kreeg hij de vraag van Plooij of er niet hard aan het chassis gewerkt moet worden, omdat de motor wel in orde lijkt. Daar was Verstappen het niet mee eens, want hij vindt juist dat de Honda-motor tekort komt.
"Ik zeg net toch dat we veel tekort komen op het rechte stuk?", zo reageert de Limburger enigszins verbaasd. "We komen vermogen tekort. Maar er zijn ook andere dingen aan de auto waar we aan moeten werken. We moeten echt nog wel even aan de slag", zo besluit hij. Pierre Gasly, die tijdens de race ook al klaagde over het vermogen, kwam zeer teleurstellend als elfde over de streep.
Race result #FrenchGP ???: HAM, BOT, LEC, Max P4 ?, VET, SAI, RIC, RAI, HUL, NOR, Pierre P11. #F1 pic.twitter.com/9TRaUvquTD
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) 23 juni 2019
Gerelateerd
Meer F1-nieuws
Laatste F1-nieuws
Aanbevolen door de redactie
alonso in spanje
Alonso neemt afscheid van Barcelona-Catalunya: "Waarschijnlijk mijn laatste F1-race hier"
regels 2027 en 2028
Verstappen positief over nieuwe motorreglementen: "Het gaat de goede kant op"
Max Verstappen
Verstappen over brief Brown aan de FIA: "Niet mijn probleem"
kimi na vraag gpfans
Antonelli over status als Italiaanse hoop: "Verwachtingen zijn behoorlijk hoog"

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Alonso neemt afscheid van Barcelona-Catalunya: "Waarschijnlijk mijn laatste F1-race hier"
- 9 minuten geleden
Hamilton verbaasd over FIA-status Red Bull Ford-motor: "Mercedes is net zo goed"
- 42 minuten geleden
- 1
Verstappen positief over nieuwe motorreglementen: "Het gaat de goede kant op"
- 1 uur geleden
Hamilton reageert lachend op 'gestolen' handdoek Antonelli door Kardashian: "Weet van niks!"
- 1 uur geleden
- 1
Formule 1 en supportklasses verlengen contract met Pirelli met extra seizoen
- 2 uur geleden
Russell heeft hoofd geleegd na Monaco: "Titel ligt nu zover buiten mijn bereik"
- 2 uur geleden
- 1
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Verstappen schittert in Grill The Grid-aflevering: "Het is lastig om te onthouden"
Voetbal, muziek en Formule 1 komen samen: Verstappen poseert met Van Dijk en Garrix
Ricciardo lovend over prestaties Verstappen: 'Je zou de tel bijna kwijt gaan raken'
'Red Bull overwoog Verstappen bij Racing Bulls, maar zag er hierom toch vanaf'
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











