Honda niet van plan definitief afscheid te nemen van F1: "We komen terug"
Honda niet van plan definitief afscheid te nemen van F1: "We komen terug"
Honda is zeker niet van plan definitief afscheid te nemen van de Formule 1
Naast de gloednieuwe livery, speciaal ontworpen voor de race in Turkije, werd gisteren ook bekend dat Honda ook na dit jaar betrokken zal blijven bij het project van Red Bull en hun zullen begeleiden.
Zo zal Red Bull medewerkers overnemen en de technologie van Honda blijven gebruiken. Honda managing director Masashi Yamamoto zegt tegenover The Race dat hij persoonlijk echter denkt dat Honda niet voorgoed F1 zal verlaten. Hij verwacht dat Honda nog terug zal keren. "Ik denk persoonlijk van wel, we komen terug. Nu is het een situatie waarin Honda zich moet concentreren op het koolstofneutrale en we moeten het project versnellen. Maar als het eenmaal goed loopt, denk ik dat er mensen zullen zijn die F1 willen doen binnen het bedrijf. Ongeacht het resultaat zullen er bij Honda veel mensen zijn die van de Formule 1 houden en vooral de mensen die de uitdaging willen om onze technologie hier te ontwikkelen zullen altijd de uitdaging willen aangaan."
Prestaties dit seizoen hebben geen invloed op eventueel terugkeer
Yamamoto denkt verder niet dat het resultaat van dit seizoen impact zal hebben op of Honda terug zal keren in F1 of niet. "Het is heel moeilijk om daar een antwoord op te geven, maar waarschijnlijk zullen deze beslissingen niet echt beïnvloed worden door het resultaat". Op de vraag of F1 onderdeel zal blijven van de geschiedenis van Honda was Yamamoto ook gevat: "Ik denk het wel. Het is de geschiedenis van het bedrijf en het is erg belangrijk."
Honda wil kampioenschap winnen
Voordat Honda daadwerkelijk vertrekt uit F1, zijn ze nog wel van plan dit seizoen met Red Bull een kampioenschap te winnen. Als het namelijk dit jaar niet gebeurt, gebeurt het voor Honda voorlopig niet meer, aldus Yamamoto."Vanuit ons oogpunt is het einde van het project het einde van dit jaar. Daarom richten we ons op het winnen van het kampioenschap. Volgend jaar zal een overgang zijn, sommige mensen blijven aan om ons werk aan hen te geven. De makkelijkste manier om te zeggen is dat we weg zullen zijn - marketing en management - van de baan. Dus, Honda is weg."
Aanbevolen door de redactie
alonso in spanje
Alonso neemt afscheid van Barcelona-Catalunya: "Waarschijnlijk mijn laatste F1-race hier"
regels 2027 en 2028
Verstappen positief over nieuwe motorreglementen: "Het gaat de goede kant op"
Max Verstappen
Verstappen over brief Brown aan de FIA: "Niet mijn probleem"
kimi na vraag gpfans
Antonelli over status als Italiaanse hoop: "Verwachtingen zijn behoorlijk hoog"

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Red Bull in gesprek met FIA over motorkwestie, FIA gaat uitslag Monaco onderzoeken | GPFans Recap
- 14 minuten geleden
Alonso neemt afscheid van Barcelona-Catalunya: "Waarschijnlijk mijn laatste F1-race hier"
- 45 minuten geleden
Hamilton verbaasd over FIA-status Red Bull Ford-motor: "Mercedes is net zo goed"
- 1 uur geleden
- 1
Verstappen positief over nieuwe motorreglementen: "Het gaat de goede kant op"
- 1 uur geleden
Hamilton reageert lachend op 'gestolen' handdoek Antonelli door Kardashian: "Weet van niks!"
- 2 uur geleden
- 1
Formule 1 en supportklasses verlengen contract met Pirelli met extra seizoen
- 3 uur geleden
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Yamamoto sluit Honda-comeback niet uit: "Ik hoop en denk dat Honda ooit terugkeert"
Button kent gemengde gevoelens bij Honda-succes: "Makkelijk beschuldigend vingertje"
Honda: 'Willen ervoor zorgen dat Verstappen volgend jaar weer kan vechten om de titel'
Honda neemt op gepaste wijze afscheid van Formule 1: "Nu hebben we ons doel bereikt"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











