Seidl hekelt nog maar eens rol B-teams: "Gaat om de toekomst van de F1"
Seidl hekelt nog maar eens rol B-teams: "Gaat om de toekomst van de F1"
Andreas Seidl gaat nog maar eens in op samenwerkingen tussen verschillende teams.
Andreas Seidl heeft nog maar eens de aanval gezocht als het gaat om de relaties tussen Formule 1-teams en eventuele B-teams. Het bekendste voorbeeld waar de Duitse teambaas het al langer over heeft zijn Ferrari en het team van Haas, maar ook Red Bull en AlphaTauri hebben natuurlijk nauwe banden.
Nu Ferrari helemaal terug is, heeft Haas ook weer de nodige snelheid gevonden. Het is volgens veel teams allemaal net iets té toevallig waardoor er weer de nodige discussie is ontstaan over het gehele concept met banden tussen teams. Seidl gaat tegenover Motorsport.com dan ook maar weer eens in op de discussie. "Er zijn twee problemen. Het geeft B-teams die er minder energie in steken de mogelijkheid om te overpresteren. Maar nog zorgwekkender is dat ook het A-team ervan profiteert", begint hij.
Principekwestie
Daarmee doelt hij dus bijvoorbeeld op de winsten die Ferrari hiermee boekt. "En dat baart ons de meeste zorgen gezien de ambities die wij als team hebben. Ik hoop dat we een oplossing vinden. Wij hebben namelijk niet de ambitie om met een tweede team samen te werken. Ik hoop dat F1 nooit in de positie verzeild raakt waarbij je een tweede team nodig hebt om vooraan te kunnen strijden. Het is een principekwestie waarbij F1, de FIA en de teams moeten beslissen hoe de toekomst van de sport eruit moet zien", meent Seidl.
Niets te maken met Haas
Zijn commentaar wordt verder niet aangewakkerd door de prestaties van Haas, geeft hij nog maar eens aan. "Onze mening is niet veranderd, en heeft ook niets te maken met de huidige sportieve prestaties van teams. Dat wil ik nogmaals duidelijk maken. Haas verdient de resultaten die ze momenteel boeken. Als zij voldoen aan de regels, valt er nergens over te klagen. Dat doen we dus ook niet. Het gaat om het principe, om de toekomst van F1. Wij denken dat de Formule 1 een kampioenschap voor constructeurs moet zijn. Dat houdt in dat alles wat met performance te maken heeft, door een team ontwikkeld moet worden. Je kunt dan alleen power units en de versnellingsbak elders halen. Dan heeft het zin", besluit hij.
Gerelateerd
Aanbevolen door de redactie
Samenvatting VT2
Norris het snelst in tweede vrije training Barcelona-Catalonië, Verstappen op P6
Toto Wolff
Wolff gooit de deur dicht voor Verstappen: 'We hebben niemand anders nodig'
George Russell
Russell wist al maanden dat Red Bull beste motor zou hebben: "Zo is het afgesproken"
24h Nürburgring
Stewards Nürburgring bevestigen diskwalificatie Red Bull-Lamborghini, plekje winst voor Verstappen

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Verstappen baalt in Barcelona, Red Bull en McLaren trekken samen op tegen FIA | GPFans Recap
- Gisteren 21:49
Wolff over enorme progressie Antonelli: "Daarom zeggen we dat tegen Italiaanse media"
- Gisteren 21:22
FOM erkent fouten bij tijdwaarneming Monaco: 'Systemen worden verbeterd'
- Gisteren 20:51
- 2
Lambiase wijst naar extreem hoge baantemperatuur in Spanje: "Erg pittige dag vandaag"
- Gisteren 20:21
Mekies geeft tekst en uitleg over stap naar FIA over ADUO-resultaat
- Gisteren 20:06
- 1
Wolff haalt schouders op over Red Bull-ophef: "Dit is simpelweg het resultaat"
- Gisteren 19:37
- 8
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spoelt kater van GP Canada weg met bezoekje aan Indy 500 met Daniel Ricciardo
- 25 mei
Hamilton genoot van aanwezigheid moeder in Canada: "Wil haar ieder weekend erbij hebben"
- 25 mei
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Koop een (duur) stukje toekomst: McLaren veilt nog ongereden F1-bolide
McLaren-CEO heeft plan voor verliezer van titelstrijd: "Heb erover nagedacht"
Norris hoeft Piastri niet te zien in woonplaats: "Gelukkig niet!"
Brown verwacht tweede crash tussen Norris en Piastri: "Maar het zal niet expres zijn"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











