Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
  • NL
Stewart snapt FIA niet: "Waarom krijgt Verstappen dan maar drie plekken straf?"

Stewart snapt FIA niet: "Waarom krijgt Verstappen dan maar drie plekken straf?"

F1 Nieuws

41 reacties

Stewart snapt FIA niet: "Waarom krijgt Verstappen dan maar drie plekken straf?"

Stewart snapt FIA niet: "Waarom krijgt Verstappen dan maar drie plekken straf?"

Max Verstappen had harder aangepakt moeten worden door de stewards van de FIA voor zijn crash met Lewis Hamilton, zo zegt voormalig wereldkampioen Sir Jackie Stewart. De Schotse oud-coureur vindt de drie plaatsen gridstraf te licht, mede omdat Verstappen zijn titelrivaal dood had kunnen rijden.

Waar velen spraken van een race-incident tussen Verstappen en Hamilton op Monza, waren de stewards van mening dat eerstgenoemde wel degelijk schuldig was aan de crash. Zij besloten dan ook een gridstraf uit te delen aan de coureur van Red Bull Racing. Hierdoor moet Verstappen tijdens de Grand Prix van Rusland drie plekken achteruit. Stewart geeft de FIA groot gelijk dat ze Verstappen straffen voor deze crash, maar vindt persoonlijk dat de straf wel wat hoger had mogen uitvallen. Als dit ongeluk een paar jaar eerder was gebeurd, was Hamilton er niet meer geweest, zo is Stewart van mening, die daarbij verwijst naar de reddende rol van de halo.

Stewart had hogere straf verwacht voor Verstappen

Stewart, die zelf tussen 1965 en 1973 achter het stuur van een Formule 1-auto zat, weet hoe gevaarlijk de sport kan zijn en vindt daarom dat Verstappen behoorlijk licht is gestraft door de stewards van de FIA. "De stewards hebben meer informatie (dan wij), maar als ze er zo zeker van zijn dat Verstappen de schuldige is, waarom krijgt hij dan slechts een straf van drie plaatsen?", zo vraagt de drievoudig wereldkampioen zich af in gesprek met Sportsmail.

Halo heeft leven Hamilton gered

Als ditzelfde ongeluk een paar jaar terug, vóór de introductie van de halo, had plaatsgevonden, was Hamilton er mogelijk niet meer geweest, zo denkt Stewart. "Als de halo er niet was geweest, had Lewis kunnen sterven", aldus de Schot. Verstapen had dus harder aangepakt moeten worden, vindt hij. "De vermeende boosdoener (Verstappen) krijgt alleen maar een tikje op de vingers."

Verstappen had zwaarder gestraft moeten worden?

4.566 stemmen
Wat vinden jullie?
Brrrt

Steward is aan het dementeren, jullie moeten deze man rustig in het verzorgingshuis laten zitten.

Hij is ondertussen Sliverstone alweer vergeten.

20 4

Reacties (41)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Inloggen
 

Schrijf een reactie

Reacties (28)

Gravatar
Senior
Brrrt
Gravatar
76
912
383
Jan 2021
First Poster
Brrrt

Steward is aan het dementeren, jullie moeten deze man rustig in het verzorgingshuis laten zitten.

Hij is ondertussen Sliverstone alweer vergeten.

Gravatar
Regular
Duje
Gravatar
31
307
136
Okt 2020
Duje

100% gelijk. Wat een maf is die ouwe bok... niemand heeft om zijn mening gevraagd

Gravatar
Senior
Bartjemla
Gravatar
53
423
457
Mei 2021
Bartjemla

Houdt het bij de feiten, Stewart ( met een "t") dus, is een grote naam in de F1 en zoals een ieder heeft ie recht op een mening. Jouw reactie is beneden peil en zegt alles over jouw niveau.

Gravatar
Amateur
Ed
Gravatar
2
2
0
Sep 2021
Ed

Ik vraag me af of Jackie Stewart het wel zo gezegd heeft.

De Engelse media zijn ook niet vies van een fikse rel.

Stewart heeft Max heel hoog zitten en kiest zijn bewoordingen meestal heel zorgvuldig.

Ik weet vrijwel zeker dat de soep een stuk minder heet is gegeten dan hij opgediend is.

Gravatar
Regular
Moiboi
Gravatar
22
108
151
Apr 2021
Moiboi

Ga gauw terug naar het voetbal ASO.

Show all replies (4)
Gravatar
Regular
cactus56
Gravatar
34
206
105
Mei 2021
cactus56

Wat een lulkoek Hamilton jaagt max met 280 de bandenstapel in en vernield de complete auto en krijgt maar 10 seconden cadeau om vervolgens simpel de wedstrijd tewinnen Ff achter leqlerc blijven hangen voor het oog en dan lekker winnen. Sir ga vissen en koop een bril.

Gravatar
Regular
Hilbrand
Gravatar
20
523
148
Jul 2019
Hilbrand

Hamilton had met zijn actie in Silverstone Max kunnen vermoorden, wat krijgt hij 10 seconden straf. Hij had minstens zijn race licentie moeten inleveren.

Dit is een race incident en had niet bestraft moeten worden.

Maar Mercedes en Hamilton zijn 4 handen op één buik met de FIA. Steward moet opgenomen worden in een rusthuis, lichte dementie en slechte ogen.

Gravatar
Amateur
Hansl
Gravatar
2
3
1
Sep 2021
Hansl

Ben ik het hele.aal mee eens

Fia en mercedes is 1 firma

De vraag is wat gebeurd er onder de tafel?????

Gravatar
Amateur
Wilma
Gravatar
1
4
6
Sep 2021
Wilma

Ja natuurlijk wordt hammie niet bestraft dat is een heilige bi de fia en max niet

Gravatar
Senior
LewisTheHammer79
Gravatar
54
131
583
Sep 2021
LewisTheHammer79

Zet je roze rbr minusje bril eens af tante!

Gravatar
Senior
Danny45
Gravatar
203
1658
709
Mar 2020
Danny45

Wat een onzin. Hamilton had Verstappen in Silverstone dood kunnen rijden en Bottas had er drie dood kunnen rijden een GP later. Toen hoorde ik Stewart niet. Het was een langzame bocht en Max reed met zijn achterwiel op het achterwiel van Ham. Daarom vloog hij omhoog. Had niks met de actie zelf te maken. Nogmaals het was een race incident.

Gravatar
Amateur
Redbull33
Gravatar
2
3
8
Sep 2021
Redbull33

Hamilton had minimaal 5 plekken straf moeten hebben, hij parkeert zijn auto zo onder die van Max levensgevaarlijk moordaanslag was dat. En in Silverstone drukt Hamilton met 300+ zo in de muur, maar dat is al zo lang geleden. Bla bla bla

Gravatar
Senior
pizzaforpresident
Gravatar
53
291
382
Dec 2020
pizzaforpresident

Die ouwe moet een spuitje krijgen

Gravatar
Regular
andre1954
Gravatar
23
178
75
Jul 2021
andre1954

Stewart snapt er niets van helaas niet. Hemolton mag alles zelf iemand met hele hoge snelheid in de vangrail drukken dat mag. Max had wel dood kunnen zijn. Daarbij momook nog dat de FIA betaalt word door Mercedes. Dit noem je toch corrupte van de 1ste graad. Bij alle incidenten heeft Max de schuld al vanaf 2018. Corrupte dat is duidelijk

Gravatar
Regular
ROMAT NLD
Gravatar
26
150
48
Feb 2021
ROMAT NLD

Steward gaf hetzelfde antwoord betreffende incident Silverstone, dat het jaren geleden dodelijk was afgelopen, alleen toen was er geen sprake van een te softe straf.....

Gravatar
Regular
ektomorf
Gravatar
41
192
440
Nov 2020
ektomorf

Zeker ze hadden max veel zwaarder moeten straffen als het anders om was geweest hadden jullie ook lopen te zeiken over lewis . Nou ik vind gewoon weg met max een prutser is het meer niet en niet minder . Lewis i love you en jij wordt gewoon campion weer

Gravatar
Senior
willem2
Gravatar
58
225
71
Jul 2021
willem2

Dat zelfde geldt dan ook voor u wegwezen en niet terug komen bij voorbaat dank dit is een reactie van u die niet past

Gravatar
Regular
f1fan44
Gravatar
28
69
104
Aug 2021
f1fan44

Niet in jouw straatje bedoel je?

Gravatar
Senior
LewisTheHammer79
Gravatar
54
131
583
Sep 2021
LewisTheHammer79

Absoluut! Wel jammer dat de meesten hier een roze rbr minus verstappen bril dragen!

Gravatar
Regular
f1fan44
Gravatar
28
69
104
Aug 2021
f1fan44

Ja en dan het niveau. Te triest voor woorden.

Show all replies (4)
Gravatar
Regular
Karter
Gravatar
39
131
47
Aug 2021
Karter

Sorry hoor maar ze kunnen beter Hamilton eens aanpakken. Als zijn actie op silverstone een paar jaar geleden was gebeurt dan was max er niet meer geweest bedoelt hij zeker. De man word een beetje dement idd. Lijkt het.

Gravatar
Regular
HBartels
Gravatar
35
390
121
Jul 2020
HBartels

Stewart is te oud om de regels nog te snappen.

Gravatar
Amateur
J7C1W
Gravatar
9
82
15
Sep 2021
J7C1W

Wat een zielige en seniele man zeg. Dan had Hamilton voor de rest van het seizoen geschorst mogen worden met Silverstone.

Gravatar
Senior
Geert66
Gravatar
57
690
288
Feb 2020
Geert66

Word een beetje moe van die Stewart, omdat hij 100jr geleden in de F1 zat, waar het er vaak ook niet zuiver aan toe ging, denk hij nu anno 2021 nog verstand van racen te hebben. Zoiets als een tv monteur uit 1970, nu een flatscreen laten repareren, volkomen ongeloofwaardig die man.

Gravatar
Amateur
Jupje
Gravatar
8
34
11
Sep 2021
Jupje

Zullen we er nu maar over ophouden het is gebeurd op naar de volgende race

Gravatar
Regular
clyde
Gravatar
10
23
27
Aug 2021
clyde

Dan hebben jullie allemaal niet goed opgelet in Silverstone was beiden hun fout staat in FIA rapport alleen om dat ie niet door kon rijden werd er een straf gegeven aan Hamilton en in dit geval Monza zat Max echt fout want masi zegt nu zelf ook dat het een rijders keuze was over de kerbs te gaan en gelanceerd te worden en Hamilton er af te beulen meer is het niet en als het een race incident is en je krijgt straf waarom ga je niet in beroep dan nee je accepteert het omdat je weet zo daar ben ik goed vanaf gekomen gewoon dom.

Gravatar
Regular
Ricardianos
Gravatar
36
163
62
Sep 2021
Ricardianos

De FIA zegt altijd, dat het resultaat van een crash nooit het uitgangspunt moet zijn voor de strafmaat. Maatgevend is de overtreding die leidt tot de crash. Maar laten we voor de gein deze gedachtengang van Stewart volgen. Max zou dus een zwaardere straf moeten krijgen omdat zijn band bovenop de Halo van Hamilton belandde. Maar is die 10 sec straf voor Hamilton voor het toucheren van Max bij 300+ km/h, waardoor hij in de bandenstapels getorpedeerd werd met 51G, wel fair? Hamilton had daar Max immers ook dood kunnen rijden. Sterker nog, diezelfde Stewart zei pas geleden nog dat Max in zijn tijd op die wijze verongelukt zou zijn.

Dit is exact wat ik bedoel met meten met twee maten. Voor Britse coureurs lijken er andere standaarden te gelden. Deze tendens zorgt ervoor dat de F1 veel van de initiële glans van dit seizoen begint te verliezen. Tot Silverstone was het genieten voor de fans. Sindsdien leven we van controverse naar controverse.

Please stop throwing oil on the fire..

Gravatar
Amateur
Bert
Gravatar
1
2
2
Sep 2021
Bert

Man man als je alleen maar onzin kunt zeggen hou dan aub gewoon je mond dicht

Gravatar
Senior
Lando4
Gravatar
74
541
415
Mar 2021
Lando4

Als Als en Als. Als mijn tante een p*k had. Dan was het mijn oom geweest. Kom op Steward. Ga lekker naar rollator races kijken. Was een goed coureur. Maar het begint nu wel een beetje zielig te worden.

Gravatar
Senior
baskev
Gravatar
142
918
290
Aug 2021
baskev

Vind dit echt niet leuk worden zelfs als semi max fan ( vind een stuk of 5 coureurs leuk om de tv voor aan te zetten en ze te zien racen).

Max word gevaarlijke rijder genoemd, terwijl Lewis veel vaker mensen van de baan rijdt.

Max krijgt van deze crash de schuld. Terwijl 2 jaar geleden ( denk ik) Max in de zelfde bocht op Lewis zijn plek reed en Bottas op de kurbs duwden. En toen kreeg max 10 seconde straf.

Er veel word gezegd: Max keek niet naar Lewis. Terwijl Max al aangaf...hij was vol in zijn achteruit aan t rijden terwijl mijn auto er boven op lag. Dus alles was goed.

Naar silverstone moest een andere team baas Lewis pushen om Max te bellen.

Vind het allemaal wel erg eenzijdig. Net zoals bij Silverstone word Max alles in de schoenen geschoven door die Brexiteers.

En vind de straf raar. Als je kijkt wat Lewis kreeg in silverstone, en hoe de vorige keer Max een penalty kreeg voor iemand op de kurbs te duwen....zegt allemaal genoeg...van de (ma)fia

Gravatar
Amateur
GPlover
Gravatar
3
6
5
Sep 2021
GPlover

Waarom heeft niemand die Stewart tijdens zijn opmerking verwezen naar Silverstone?

De gemiddelde journalist durft geen vragen te stellen.

Mr Stewart ik hoor u dit zeggen maar hoe ziet u dat dan mbt Silverstone? was dat 10 seconden of meer kwijt.

Als journalist hoef je em toch niet naar de mond te praten...

Gravatar
Regular
Ricardianos
Gravatar
36
163
62
Sep 2021
Ricardianos

Valide punt, maar journalisten vragen meestal niet op die manier door, omdat ze hun connecties niet willen verliezen. Onafhankelijke journalistiek is zeldzaam en kwetsbaar.

Gravatar
Amateur
Dennis
Gravatar
4
25
38
Aug 2021
Dennis

Steward/ Stewart hmmm zit m waarschijnlijk in de woordspeling

Ik zeg race incident, dus muil houden Steward of was het nou Stewart

Gravatar
Senior
LewisTheHammer79
Gravatar
54
131
583
Sep 2021
LewisTheHammer79

Ja dat zeg ik hele tijd al! Gamma! Minusje had 5 races geschorst moeten worden waarvan 2 voorwaardelijk en de eerste 2 races vanuit de pit starten zonder aftrek van nieuw motorblok. 20 punten aftrek voor zowel minusje als voor rbr en 7 strafpunten voor minusje!

Gravatar
Regular
Rayben65
Gravatar
29
150
34
Jul 2021
Rayben65

Kneusje!

Gravatar
Regular
F1 fan
Gravatar
13
36
7
Sep 2021
F1 fan

Hoeveel hersens heb je over na zoveel red bull?

Show all replies (2)
Gravatar
Regular
HMSP
Gravatar
46
255
97
Apr 2021
HMSP

Meten met twee maten duidelijk wie ze FIA als wereldkampioen willen zien.

Silverstone FIA "We kijken niet naar de gevolgen maar puur naar de actie". Nu zegt de FIA "Hamilton had ernstige letsel kunnen oplopen".

Gravatar
Amateur
superhonk21
Gravatar
1
0
0
Sep 2021
superhonk21

Heeft ie gedronken?

Gravatar
Amateur
Marc
Gravatar
6
37
18
Jun 2021
Marc

Volgens mij heeft deze man teveel Heineken gedronken. Wordt tijd dat ze die sponsering ook intrekken, want hij begint toch alles wel. Dubbel te zien

Gravatar
Regular
F1 fan
Gravatar
13
36
7
Sep 2021
F1 fan

Lth79 vind zich zelf een f1 fan maar dan wel een zonder boven kamer,

Gravatar
Amateur
Jilles
Gravatar
5
1
0
Mei 2021
Jilles

Ja als mijn oom een tante was had ik nu tsnte moeten zeggen, vrouwe dementia slaat toe.

Baan aanbieden bij restaurant misverstand!

Ontdek het op Google Play