Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
  • NL
Horner verwacht gridstraf Verstappen en Pérez: "Dit is de harde kant van racen"

Horner verwacht gridstraf Verstappen en Pérez: "Dit is de harde kant van racen"

F1 Nieuws

32 reacties

Horner verwacht gridstraf Verstappen en Pérez: "Dit is de harde kant van racen"

Horner verwacht gridstraf Verstappen en Pérez: "Dit is de harde kant van racen"

Red Bull Racing heeft slecht nieuws, nu er tijdens de Grand Prix van Hongarije opnieuw veel schade is ontstaan aan de auto's van Max Verstappen en Sergio Pérez. Teambaas Christian Horner heeft laten weten dat hij verwacht dat er een gridstraf komt voor allebei zijn coureurs.

Op Silverstone was er al een enorme crash voor Verstappen nadat hij er werd afgekegeld door Lewis Hamilton, maar in Hongarije was het opnieuw raak. Ditmaal was het Valtteri Bottas die twee Red Bull-auto's aan gort reed. Pérez moest na de crash direct de handdoek in de ring gooien, terwijl Verstappen met een zwaar gehavende auto nog wel naar de finish wist te rijden. Al deze incidenten zorgen er echter voor dat Red Bull steeds flink wat onderdelen moet vervangen. Een gridstraf voor Verstappen en Pérez is dan ook niet te voorkomen, zo denkt Horner. "Die kans lijkt me heel klein", zo zegt hij tegen De Telegraaf.

Straf Bottas slechts doekje voor het bloeden, aldus Horner

Alle schades en de daarbij horende gridstraffen zijn zuur, maar Horner erkent dat ook dit bij autoracen hoort. "Dit is de harde kant van het racen", zo zegt hij. Dat Bottas voor de Grote Prijs van België een gridstraf heeft gekregen van vijf plaatsen, is slechts een klein pleistertje op de wond. "Op dat circuit (Spa) heeft hij dat na een paar rondjes wel weer hersteld. Dit is heel frustrerend. De laatste weken hebben we enorm veel pech", aldus de Red Bull-teambaas, die ook kon bevestigen dat de motor van Pérez waarschijnlijk afgeschreven kan worden.

Schades zorgen voor kopzorgen bij Red Bull

Bij Red Bull Racing balen ze enorm van al deze schades, want dit loopt flink in de papieren en dat is iets dat ze niet kunnen gebruiken nu het budgetplafond ingevoerd is. "Dit is niet waar die cap voor bedoeld is", zo moppert Horner. "Wij betalen hier de prijs voor, terwijl het incidenten zijn waar we niets aan kunnen doen. Voor Honda is het ook frustrerend, want het ligt niet aan de betrouwbaarheid van hun motoren."

De FIA moet schadeherstel uit het budgetplafond halen?

7.895 stemmen
Wat vinden jullie?
Danny45

Het zou het plafond van Mercedes moeten komen. Bottas veroorzaakt het, dan moeten zij maar betalen. Tevens moeten ze gridstraffen vanwege kapotte onderdelen door zo'n ongeluk afschaffen. Belachelijk dat je driedubbel gestraft wordt. Je mist punten, het kost geld en je krijgt een gridstraf. Alles buiten je schuld om.

52 4

Reacties (32)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Inloggen
 

Schrijf een reactie

Reacties (18)

Gravatar
Regular
Lowkeyc0ld
Gravatar
13
112
57
Mei 2021
First Poster
Lowkeyc0ld

Pfff

Gravatar
Senior
Danny45
Gravatar
206
1665
710
Mar 2020
Danny45

Het zou het plafond van Mercedes moeten komen. Bottas veroorzaakt het, dan moeten zij maar betalen. Tevens moeten ze gridstraffen vanwege kapotte onderdelen door zo'n ongeluk afschaffen. Belachelijk dat je driedubbel gestraft wordt. Je mist punten, het kost geld en je krijgt een gridstraf. Alles buiten je schuld om.

Gravatar
Amateur
Barry
Gravatar
2
29
2
Jun 2021
Barry

Helemaal mee eens !

Gravatar
Senior
MaxMentor
Gravatar
134
839
703
Jul 2021
MaxMentor

Beste Danny, misschien moet jij bij de FIA solliciteren en dan kun je alle regels zo aanpassen dat ze altijd ten allen tijde ten gunste van RBR en VER uitkomen.

Dit zijn de regels die bij F1 horen en volgens deze regels wordt het spel gespeeld: you win some and you loose some. Nu is het pijnlijk en lastig, maar dat kan de volgende races weer anders zijn.

Gravatar
Senior
renegade
Gravatar
106
1041
251
Jul 2021
renegade

Wat een onzin. Dus als iemand in het verkeer tegen je aanrijdt en zegt “you win Some you loose some”, vind je dat ook prima… De regels van de maFiA zouden idd wat meer in lijn moeten zijn met de echte wereld. Zoals het nu gaat slaat helemaal nergens op. Onze vrienden van Mercedes veroorzaken de schades en komen er heel eenvoudig mee weg. Als je dat niet inziet mis je volgens mij echt een paar hersencellen.

Gravatar
Senior
MaxMentor
Gravatar
134
839
703
Jul 2021
MaxMentor

Beste renegade: waarom denk je dat Horner zegt dat dit bij racen hoort? Juist omdat hij ook weet dat je op het ene moment meer geluk hebt dan het andere.

Bovendien: hoe wil jij aantonen (met jouw hersencellen) dat BOT roekeloos heeft gereden? Succes met deze uitdaging! Hoe krom jij ook gaat redeneren, dat gaat je niet lukken

Gravatar
Amateur
Mjolnir
Gravatar
6
26
18
Jul 2021
Mjolnir

Je kunt zien dat jij echt niet weet wat puur racen inhoudt.

De fia heeft het pure f1 racen al lang de nek omgedraaid.

Allerhande idiote regeltjes, die dan ook nog eens niet eerlijk worden toegepast.

Je ziet toch ook wel dat alles altijd in het voordeel van lewis is, ook fe beslissingen van de fia maffia.

Gravatar
Senior
Tyger74
Gravatar
61
429
131
Jun 2021
Tyger74

Dit dacht ik dus ook.

Je word bijna beloond als top 3 wanner je anderen van het veld veegt. (Al of niet met opzet)

Een percentage van de kosten zou bij de veroorzaker moeten neergelegd. Al word dat een zeer moeilijke berekening.

Hoe lang kan een pu nog mee, zijn er onderdelen opnieuw te gebruiken, welk percentage etc.

Gravatar
Regular
Willem B
Gravatar
26
234
36
Okt 2020
Willem B

RB zou goedkoper uit zij als ze Lewis en Valtteri rijlessen zouden geven.

Show all replies (7)
Gravatar
Amateur
MV2402
Gravatar
2
29
9
Aug 2021
MV2402

Het is toch roekeloosheid wat de beide Mercedes coureurs hebben laten zien afgelopen 2 weekenden. Hamilton wilde koste wat kost in groot-brittannië voor verstappen komen. En nu komt bottas niet van zijn plek en probeert uit alle macht zijn plek terug te winnen.

Gravatar
Senior
renegade
Gravatar
106
1041
251
Jul 2021
renegade

De wereld op z’n kop inderdaad. Het zijn toch niet de botsauto’s op de kermis? Dit kan gewoon niet waar zijn. Bottas rijdt als een blind paard drie a vier auto’s naar de gallemiezen en de andere teams moeten pas echt bloeden. Alle schades op het budget vam Mercedes laten drukken anders werkt zo’n erge totaal niet. Echt schandalig dit! Misschien maar eens naar het CAS of civielrechtelijke uitzoeken in het ergste geval. Als je op de openbare weg schade hebt, kun je de schade toch ook op de schuldige verhalen?! FIA wake up!

Gravatar
Amateur
Walter1966
Gravatar
1
0
2
Aug 2021
Walter1966

Maar lando Norris is ook niet helemaal onschuldig..als je de start goed bekijkt lijkt het erop dat ie Lewis gaat raken in plaats daarvan rost ie max eraf ....komt ik wel heel toevallig goed uit

Gravatar
Senior
Tyger74
Gravatar
61
429
131
Jun 2021
Tyger74

Max Mentor.

De regels worden wel vaker aangepast na incidenten. Maar als jij even een plekje regelt voor mij bij de FIA en het loon wat daar bij hoort, wil ik met liefde wat voorstellen doen.

Gravatar
Regular
LuckyNr01
Gravatar
17
117
39
Jul 2021
LuckyNr01

Die hele budget cap zouden ze moeten schrappen.

Als je als team niet mee kan komen omdat je budget te laag is moet je misschien gewoon lekker in de Renault clio cup gaan rijden...

F1 is niet voor niets de Koningsklasse van het racen.

Waarom zouden ze dat aanpassen zodat de paupers ook mee kunnen komen. Helemaal als je nu door een ander team 2x op rij de dupe wordt. En dan kan je vervolgens je auto niet meer herstellen of zodoende dat je een grid straf krijgt? Bizar....

Gravatar
Regular
Joop
Gravatar
35
420
103
Jul 2020
Joop

Het team wat het veroorzaakt moet voor die race geen punten mogen krijgen en de schade betalen die ze veroorzaakt hebben.

Gravatar
Regular
LuckyNr01
Gravatar
17
117
39
Jul 2021
LuckyNr01

En ondertussen komt het Mercedes allemaal erg goed uit. Iedereen grapte over Perez die zijn kansloze prestaties zou moeten compenseren door Lewis Gaymilton van de baan te Kamikazen. Ondertussen is dat volgens mij Bottas zijn taakomschrijving geworden bij Benz. Kamikaze. Uiterst effectief. 2 grootste tegenenstanders in 1 klap...haatssaa. Benz offert hem met het grootste gemak op ten behoeve van hun prinsesje.

Conspiracy...wellicht....toevallig...wellicht,

Tactisch voordelig...100%.

Het zet je in ieder geval aan het denken.

De bedragen die met de sport gemoeid gaan zijn dermate hoog dat je niets uit kan sluiten.

Maar goed, het is wat het is. Je doet er niets aan.

Het hoort bij racen is de tendens bij Benz.

Doch komt het allemaal net even té goed uit.

Persoonlijk vermoed ik opzet.

Gravatar
Regular
Nassi
Gravatar
10
47
9
Nov 2020
Nassi

Nee, het is geen opzet van Bottas geweest, zo zit hij niet in elkaar.

Het was weer een inschattingsfout/overcompensatie na de slechte start.

Wat wel opzet zou kunnen zijn is het vertragen in Q3 waardoor Perez uitgeschakeld was, Max met koude banden in vuile lucht van Lewis terecht kwam en P2 niet meer bereikbaar was voor Max (lag maar 0,1s achter Bottas zijn tijd).

Dan had Max met zijn rode band vanaf P2 gestart en had het ws nog een leuk gevecht geweest met Lewis.

Gravatar
Amateur
Lecks
Gravatar
1
10
4
Aug 2021
Lecks

Mercedes komt overal mee weg. Gebeurt het omgekeerde dan wordt ineens een 7 voudig kampioen er vanaf gekegeld of een mercedes, en krijg je wel megastraffen. De maFIA meet met twee maten. Heeft Hamilton eigenlijk nog strafpunten gekregen dan voorhet eraf klappen van max?

Gravatar
Amateur
Bradley11
Gravatar
1
3
15
Jun 2021
Bradley11

Als er een grid penalty komt dan is het door Honda! Je kan geen motorschade oplopen door een inpact aan de voorkant en zeker niet zo zachte inpact. Bottas zijn schuld maar dit is een esxuus. Honda slechte betrouwbaarheid en daardoor zit redbull nu in de problemen

Gravatar
Amateur
Thefizzlee
Gravatar
8
69
13
Apr 2021
Thefizzlee

Ben je een trol ofzo? Alle Electronica enzo zitten aan de zijkant, daarnaast kan zo'n klap flinke schade aan een motorblok brengen waar alles perfect op elkaar in afgestemd. Je zag bij perez dat ie na de klap gelijk niet meer verder kon rijden, heeft niks met honda te maken dat gebeurd bij elke auto

Gravatar
Amateur
Mart
Gravatar
1
7
5
Aug 2021
Mart

Zullen wel teamorders zijn geweest van mercedes, rijd die RB's van de baan, kunnen ze ook geen punten halen.

Gravatar
Senior
Highwayknight0481
Gravatar
257
1697
856
Sep 2020
Highwayknight0481

Hier lijkt slle redelijkheid verdwenen te zijn. Want schade die ontstaat zonder dat je er wat aan kunt doen (in deze gevallen: door een ander worden veroorzaakt), zouden niet onder deze regeling moeten vallen. En wat mij betreft wordt het geld, dat gemoeid is bij het herstellen van de schade, afgetrokken van het budgetplafond van het team dat de schade veroorzaakt. En zouden straffen als gevolg hiervan uit moeten blijven voor het benadeelde team.

Gravatar
Regular
HBartels
Gravatar
35
390
121
Jul 2020
HBartels

In de normale wereld, is de regel dat degene die schade veroorzaakt aan de spullen van een ander, deze schade ook moet vergoeden. Of in ieder geval een deel daarvan. Eigenlijk zou dat hier ook zo moeten zijn. Uiteraard alleen in het geval van een duidelijke schuld aan de schade. Ik ben het met de opmerking, dat gridstraffen voor het vervangen van onderdelen afgeschaft zouden moeten worden, eens.

Gravatar
Regular
Aqua1955
Gravatar
33
282
58
Jul 2021
Aqua1955

Voorlopig spint alleen Mercedes garen met al de regels waarbij ze elke keer weer de dans ontspringen. Als de FIA hier niets aan doet is het driekwart dit seizoen ende voor Redbull. Overigens als jij duizelig bent hoor je in het gewone verkeer niet thuis. Ik weet niet hoe dat bij de FIA geregeld is, maar volgens mij moet je fit aan de start verschijnen. Weet iemand hier Iers meer van?

Gravatar
Amateur
bramvanhuigenbos
Gravatar
1
0
0
Aug 2021
bramvanhuigenbos

Het is gewoon een vies spelletje dat daar gespeeld wordt, eerst wordt in Silverstone Max met 280 eraf getikt door Hamilton en krijg 10 seconden straf en wint alsnog makkelijk en een alfa Romeo krijgt ook 10 seconden straf door iets te hard te rijden in de pitstraat en we hebben van de maFIA ook niet veel gehoord over Bottas ofzo, dus wat in die sport de laatste tijd allemaal gebeurd omdat redbull heel goed is is echt belachelijk gewoon.

Gravatar
Amateur
rolly6666
Gravatar
1
0
0
Aug 2021
rolly6666

Ik vind ook dat ze dat op de veroorzakende partij moeten kunnen herhalen.

Gravatar
Amateur
Aad
Gravatar
8
55
10
Jul 2021
Aad

Ongeluk ? Als je op die manier bestraft word door de fout van de concurrent VRAAG je domweg om levensgevaarlijk racen, dit is zo idioot als maar mogelijk. 2 keer is het Mercedes die een fout maakt, en 6 keer word red Bull er voor bestraft dus

Gravatar
Amateur
Gerrit
Gravatar
1
0
0
Aug 2021
Gerrit

Ze vragen zo om ongelukken. Ik kan me voorstellen dat ze in België hamilton even flink aantikken van achteren. Die 10 sec straf kan verstappen dan wel weer goedmaken. En ben je die rat even kwijt.

Ontdek het op Google Play