Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
  • NL
'Red Bull heeft keihard bewijs tegen Hamilton over schuld aan crash Verstappen'

'Red Bull heeft keihard bewijs tegen Hamilton over schuld aan crash Verstappen'

F1 Nieuws

100 reacties

'Red Bull heeft keihard bewijs tegen Hamilton over schuld aan crash Verstappen'

'Red Bull heeft keihard bewijs tegen Hamilton over schuld aan crash Verstappen'

Martin Brundle heeft van mensen binnen Red Bull Racing vernomen dat het team kan bewijzen dat Lewis Hamilton volledig schuldig is aan de zware crash van Max Verstappen. De Mercedes-coureur zorgde er met een touché voor dat Verstappen met hoge snelheid in de bandenstapels terechtkwam en mogelijk laat Red Bull het daar niet bij zitten. Volgens de doorgaans goed ingevoerde Formule 1-journalist Brundle kan de Oostenrijkse renstal namelijk bewijzen dat Hamilton de fatale bocht voor Verstappen harder nam dan in elk ander rondje.

Hamilton won afgelopen zondag de Grand Prix van Groot-Brittannië, die over 52 rondjes ging. Na afloop gaat het echter alleen maar over de eerste ronde. De zevenvoudig wereldkampioen was verwikkeld in een fel gevecht met Verstappen en dat liep in de bocht Copse verkeerd af. Hamilton miste de kerbstones aan de binnenkant van de razendsnelle en blinde bocht en kwam daardoor met zijn linkervoorwiel tegen het rechterachterwiel van Verstappen aan. De Limburger vloog vervolgens hard de bandenstapel in, maar kon gelukkig zonder serieuze verwondingen uit zijn totaal verwoeste RB16B stappen. Hamilton werd door de wedstrijdleiding bestraft met een tijdstraf van tien seconde, maar ondanks die penalty wist hij de race nog wel winnen.

Red Bull heeft 'nieuw bewijs'

Red Bull werd door de crash van Verstappen en de winst van Hamilton zwaar getroffen op Silverstone. "Ze scoren nul punten in de race en beide voorsprongen in het kampioenschap zijn ernstig uitgehold", schrijft Brundle in zijn column voor Sky Sports. De verslaggever zegt dat het team van Verstappen keihard bewijs heeft tegen Hamilton en dat mogelijk nog in kan gaan zetten. "Red Bull heeft mij verteld dat er gegevens zijn die bewijzen dat Lewis aanzienlijk sneller in Copse was dan op enig ander moment. Hij zou de bocht niet hebben gehaald zonder wijd te gaan en onvermijdelijk contact te maken met Max", weet Brundle.

De voormalig Formule 1-coureur sluit niet uit dat Red Bull het bewijs tegen Hamilton gaat delen met de rest van de wereld. "Het zal vermoedelijk openbaar worden gemaakt. Als Red Bull denkt dat ze 'nieuw bewijs' hebben, kunnen ze in beroep gaan tegen de FIA ​​vanwege de vermeende mate van schuld van Hamilton", aldus Brundle.

Wat vinden jullie?
Nabbe020

Mooiso! Aanpakken dat onsportieve figuur.. zon crash kan gebeuren dat hoort bij de sport, maaar de manier hoe ze bij mercrdes ermee om gingen is tenenkrommend en triest! Zeer onsportief clubje daar maarja meneer Lewis krijgt het met iedereen aan de stok die ze kampioenschap bedreigt.. ik hoop dat ze punten van afgelopen race weer afgepakt worden en volgende race op de tribune mag plaatsnemen!

66 14

Reacties (100)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Inloggen
 

Schrijf een reactie

Reacties (62)

Gravatar
Regular
Aemy
Gravatar
32
454
160
Mei 2021
First Poster
Aemy

Zielgerds bij die mercedes ze kunnen niet eens winnen vieze valsspelers zul je zien dat er helemaal niks met dat bewijs gedaan wordt

Gravatar
Regular
Who-Am-I
Gravatar
13
94
609
Jul 2021
Who-Am-I

Dus je mag niet harder de bocht in dan wat je normaal doet? Wist je dat Max ook harder die bocht in ging dan normaal? Red Bull is een jank team, niet winnen op de baan dan er alles aan doen om het naast de baan te doen. Zoals men al vaker heeft gedaan, ze moeten Max eens leren meer met zijn hoofd te rijden ipv mega agressief en dat gaat hem dit seizoen nog meer punten kosten

Gravatar
Amateur
Peter
Gravatar
1
20
1
Jul 2021
Peter

koop jij maar betere bril, voordat je deze uitspraken doet.

max is niet schuldige.

Gravatar
Amateur
Shortstop1991
Gravatar
3
28
5
Jul 2021
Shortstop1991

Dus je weet nog niet een 's wie je bent en dan ga je met dit soort dingen bemoeien??? Vreemd.

Als je vanuit het punt van Lewis met die gang de bocht neemt kom je ergen bij de tower bridge uit dus weet niet wat je lult met mag je niet sneller de bocht nemen tuurlijk mag je sneller de bocht nemen maar als je kijk naar de stuur bewegingen en de ruimte laten zit Lewis toch egt fout

Show all replies (3)
Gravatar
Amateur
Nabbe020
Gravatar
2
91
23
Jul 2021
Nabbe020

Mooiso! Aanpakken dat onsportieve figuur.. zon crash kan gebeuren dat hoort bij de sport, maaar de manier hoe ze bij mercrdes ermee om gingen is tenenkrommend en triest! Zeer onsportief clubje daar maarja meneer Lewis krijgt het met iedereen aan de stok die ze kampioenschap bedreigt.. ik hoop dat ze punten van afgelopen race weer afgepakt worden en volgende race op de tribune mag plaatsnemen!

Gravatar
Amateur
Tonny
Gravatar
8
148
26
Jun 2021
Tonny

Pak Mercedes maar aan stelletje opgeblazen kikkers en ik hoop dat Hamilton een schorsing krijgt voor roekeloos rijden en voor onsportief gedrag

Gravatar
Regular
Who-Am-I
Gravatar
13
94
609
Jul 2021
Who-Am-I

Dan had Max al zovaak geschorst geweest met zinn agressieve rijgedrag. Silverstone ook weer, komt naast de baan en duwt Hamilton opzij met de baan terug op komen. Gooit de deur keihard dicht voor Hamilton, stuurt agressief cops in wetende dat Hamilton naast hem zit. Imola idem dito, Max heeft een koekje van eigen deeg gekregen

Gravatar
Amateur
Adredbull
Gravatar
1
10
1
Jul 2021
Adredbull

Dus Max is fout? Waarom heeft hij dan de straf gekregen? 'Sir' Hamilton heeft bovendien zelf onlangs nog verklaard dat de strijd tussen hem en Max altijd scherp was maar dat ze elkaar ook respecteren. Heb ik nu toch niets van gemerkt. Daarnaast is het wel van de zotte dat er 2 Engelse ex coureurs zijn in de Engelse GP die de stewards zijn en de strafmaat bepalen. Maar niet dan nadat huilebalk Wolff illegaal zijn beklag kon doen.

Gravatar
Amateur
Albert
Gravatar
3
22
5
Mar 2021
Albert

Voorlopig heeft hamilton meer strafpunten op zijn race licentie dan max

Gravatar
Amateur
Shortstop1991
Gravatar
3
28
5
Jul 2021
Shortstop1991

Weer die ene die niet eens weet wie hij is hahahahah.

Je mag je plek toch verdedigen, niet iemand er af rijden.

Show all replies (4)
Gravatar
Regular
F1kenner
Gravatar
20
118
48
Jul 2019
F1kenner

Gewoon even benieuwd. Maar hoe vaak is het in de geschiedenis van de FIA voorgekomen dat het dagen na de race nog terugkomt op hun besluit en daarmee terugkomt op de uitslag van een race?

Gravatar
Senior
Max-fan-Jos
Gravatar
246
2176
961
Feb 2021
Max-fan-Jos

Naar mijn weten de afgelopen 30 jaar precies 0 keer. En ook nu gaat dat niet gebeuren.

Gravatar
Amateur
Allard
Gravatar
3
104
34
Jul 2021
Allard

VRIJBRIEF, of?

Ik heb nagedacht over wat er gisteren allemaal gebeurt is.

Laten we de schuldvraag even parkeren en het objectief benaderen.

Iemand uit de wedstrijd halen kost je 10 sec. OK, je neemt het risico dat je ook jezelf elimineert, maar dat is het risico waard. Je kunt immers lekker inlopen op je concurrent. Dit moet natuurlijk voorkomen worden want het is gevaarlijk en onsportief met slechts een zeer lichte bestraffing.

Het voorstel.

De 50/50 rule.

Haal je iemand, zonder opzet uit de race dan deel je de punten met deze coureur. Hiermee loop je dus niet in op degene welke je uit de wedstrijd hebt genomen. Is er opzet in het spel dan dsq. Simpel en fair!

Gravatar
Regular
Inzenieur Bas
Gravatar
22
152
493
Jun 2021
Inzenieur Bas

Nogmaals, wat doe je dan als Hamilton had opgegeven door de schade aan de bodem die hij opliep in Imola omdat Verstappen hem over de curbstones en broodjes heeft geduwd. Door die schade was hij niet meer in staat mee te strijden voor de overwinning? Het is nooit zwart wit en het zal altijd tot discussies leiden.

Gravatar
Amateur
Erwin
Gravatar
3
42
7
Jun 2021
Erwin

Geen appels met peren verglijken!dat was een hele andere situatie en circuit,acties zoals 44 veroorzaakte heeft hij wel degelijk vaker geflikt bij albon,ook op een ander circuit maar veels te snel de bocht in en veels te ruim daar waar hij rechts de ruimte liet liggen hoef je niet te sturen en doen de zijwaardse krachten hun werk wel en zo lijkt het net een racing accident!

Gravatar
Amateur
Fred
Gravatar
2
1
1
Jul 2021
Fred

Wat een onzin! Gaat erom of er een fout wordt gemaakt die moet worden bestraft. Dat was in het geval dat je aanhaalt niet aan de orde. Dus die vergelijking gaat mank.

Gravatar
Amateur
Edwin
Gravatar
1
2
0
Jul 2021
Edwin

Dan hadden ze gezegd Tsjaa een race ongeluk

Als max het zelfde had gedaan als wat hammie deed dan was er niks aan de hand...

Ze zijn dit seizoen erg aan het vechten onderling dus dit soort dingen kunnen gebeuren

Gravatar
Regular
GPROY
Gravatar
18
168
49
Mar 2020
GPROY

Ga je dit onder ieder artikel reageren?

Gravatar
Regular
Lance
Gravatar
40
167
365
Jul 2020
Lance

Tuirlijk niet! Is nooit zo geweest en moet ook niet. Punten delen.... je bent niet goed man

Gravatar
Regular
Vruchtje
Gravatar
33
192
95
Nov 2020
Vruchtje

Nou dat klinkt nog niet eens zo heel slecht!!

Gravatar
Regular
Jacobus
Gravatar
12
56
382
Jul 2020
Jacobus

Dan gaan ze elke keer samen crashen domme oplossing

Show all replies (8)
Gravatar
Regular
GTDAD
Gravatar
23
95
75
Jul 2021
GTDAD

Natuurlijk ga je die bocht anders in wanneer je voor de leiding vecht en net een slipstream hebt gehad. Op dat moment verg je gewoon alles van je banden, want na de bocht zal niemand je meer in kunnen halen als je ervoor blijft. Ook gebruik je waarschijnlijk een aanzienlijk deel van je electrische kracht op dat kleine rechte stuk. Dus dit gaat niet werken.

Gravatar
Amateur
Toinneman
Gravatar
1
33
13
Jul 2021
Toinneman

Hamilton reed al met minder downforce voor een hogere topsnelheid, hij wist dat hij de bocht niet zou halen met zijn afstelling, het is dus puur opzet mijn inziens, en dit voor een prof rijder als Hamilton, dit is heeel slecht.

Maar karma komt voor Hamilton, geloof mij maar.

Gravatar
Amateur
JennyFromTheCock
Gravatar
7
8
23
Jul 2021
JennyFromTheCock

Hij heeft zoveel geld verdiend met racen. Die koopt zijn karma wel

Show all replies (2)
Gravatar
Senior
Reese75
Gravatar
353
3669
814
Sep 2020
Reese75

Mensen.. gaat dit niet averechts werken? Ze waren beide tot op het randje aan het pushen. Maar dit schept precedent om elk afzonderlijk incident onder de loep te houden. Er is dan altijd wel een aanwijsbare reden te vinden wat tot het incident heeft geleid.

Ik heb sterk mijn bedenkingen of dit de juiste weg is.

Zorg gewoon dat die auto goed genoeg is voor Max om van Hamilton weg te rijden!

Gravatar
Regular
GPROY
Gravatar
18
168
49
Mar 2020
GPROY

Helemaal mee eens. Omdat het nu Verstappen is, het momentum tussen twee rivalen, en door het misschien wat disrespectvol juichen achteraf, ligt het allemaal wat gevoeliger. Maar het blijft natuurlijk racen en crashen is één van de risico's bij een gevecht tussen twee grootheden. Is van alle tijden. Dat het oneerlijk is, is onoverkomelijk. F1 is soms niet eerlijk, jammer genoeg.

Gravatar
Amateur
sjloebejoep
Gravatar
3
6
4
Jul 2021
sjloebejoep

Het gaat zich hier niet om Max of Lewis maar om de financiële schade die ze hebben opgelopen door schuld van Mercedes.

Gravatar
Senior
Reese75
Gravatar
353
3669
814
Sep 2020
Reese75

Het gaat hier om de opgelegde penalty, sterker nog, Helmut wilt hiermee kijken of een race-ban tot de opties behoord. Misschien dat de financiële schade hier later bij betrokken wordt maar dat betwijfel ik ten zeerste. Vergeet niet dat het verlies in punten in de constructeurs strijd ook een miljoenen verlies als gevolg heeft.

Gravatar
Amateur
BvanE
Gravatar
1
5
1
Jul 2021
BvanE

Ja en nee. Ik vind dat je in de basis gelijk hebt. Het probleem is echter dat Lewis en Max eigenlijk iedere race 30 seconden voor liggen op de rest. De boodschap is nu dus dat je de race nog relatief eenvoudig kan winnen als je de concurrent van de baan ramt. Dat maakt ook dat de straf veel te licht was. Als Yuki tegen Stroll aan rijdt heeft 10 seconden meestal wel een groot effect op de uitslag.

Gravatar
Senior
Reese75
Gravatar
353
3669
814
Sep 2020
Reese75

Dankjewel voor je reactie. Je hebt gelijk. Hoe kunnen ze die 10 seconden rijmen met de 10 seconden die Yuki kreeg door twee keer de pin entry line te kruisen? Of Kimi die Vettel er af knalt en 20 seconden aan zijn broek krijgt terwijl ze beiden buiten de punten reden én de race nog konden finishen.

Met mijn reactie bedoel ik te zeggen dat als we bij dit incident advocaten erbij gaan halen dan is het eind zoek en vroeg of laat komt het terug en bijt het ons in de kont!

Show all replies (5)
Gravatar
Regular
Inzenieur Bas
Gravatar
22
152
493
Jun 2021
Inzenieur Bas

In welke zin is dit verschillend met Imola? Daar ging Verstappen ook veeeeelll te snel bij het inhalen waardoor hij de bocht niet haalde en Hamilton eraf ramde? Idem in Spanje. Als Hamilton zijn auto had laten staan zoals Verstappen deed was hij er ook keihard afgeflikkerd door Verstappen

Gravatar
Amateur
AnoSora1990
Gravatar
2
20
9
Jul 2021
AnoSora1990

Was niet eens zelfde

Gravatar
Regular
BeJo
Gravatar
33
397
117
Jun 2021
BeJo

Jammer dat hij daar Hamilton niet de barrières in gehageld heeft

Gravatar
Regular
Who-Am-I
Gravatar
13
94
609
Jul 2021
Who-Am-I

Echt Max tokkie reactie

Show all replies (3)
Gravatar
Regular
MisterC
Gravatar
13
150
219
Apr 2021
MisterC

Hoe zouden Red Bull (Max)supporters gereageerd hebben als het andersom was geweest?

Het is en was gewoon een gevecht in de openingsfase van een race.

Max slingert om Lewis af te houden en Lewis valt aan zoals ook Max het doet en ook Max heeft er al een aantal afgeketst.

Gravatar
Senior
Mg.
Gravatar
114
522
1332
Jun 2020
Mg.

Ja en dan aan elke chrash is iemand schuld ik zou zeggen stoppen met formule 1 en niet meer kijken als het zo moet

Gravatar
Regular
Antoon
Gravatar
31
291
290
Mar 2021
Antoon

Hamilton leed al gezichtsverlies bij de sprintrace op hun eigen circuit toen Max pole position trainde. Das 1.

Ten tweede. Hamilton zou Max nooit deze race laten winnen ten koste van alles, daar kun en kon je vergif op innemen.

Ik hoop dat ze Perez opofferen en Hamilton de eerste de beste race een koekje van eigen deeg zal geven.

Oog om oog, tand om tand!!!!!

Vanaf nu elke race weer.

En ik snap de FIA ook niet. Waarom word Hamilton nooit gestraft, zodat het ook consequenties heeft voor deze onsportieve lamlul.

Poeh poeh, ze geven Hamilton 10 seconden straf. Nou dat is voor hem een lachertje. Voor deze crash had hij gediskwalificeerd moeten worden.

Het feit is dat Max zijn voorsprong behoorlijk kwijt is geraakt door vuil spel van Hamilton en Mercedes.

Dus wat wij ook schrijven het helpt geen ene moer!!!!!

Gravatar
Amateur
Robin
Gravatar
7
98
27
Jul 2021
Robin

Ik zou alle bewijs die ze tegen Mercedes hebben gelijk inzetten. En de reden is wel het volgende.

Probeert Mercedes Red Bull het hele seizoen al niet kapot te maken? Aanpassing dit aanpassing dat. Hou toch op man pak gewoon je verlies en focus je op je eigen team. Als ik Red Bull was zou ik er alles aan doen om de straf zwaarder te maken.

Gravatar
Regular
wibi
Gravatar
14
201
33
Jun 2021
wibi

Ik denk dat RB eens alle simulator gegevens enzo van de afgelopen 14 dagen bij Mercedes moet opvragen. Hamilton zat nooit in een simulator tot net voor de GP van Stiermarken. Wat heeft hij daar geoefend? Wetend dat incidenten in de eerste 3 rondes worden beoordeeld als raceincident.

Gravatar
Senior
RoelvG
Gravatar
86
236
242
Jun 2020
RoelvG

Wat een kanjers. Gewoon er over ophouden, dit komt elke week voor bij de sport. Twee weken geleden werd Occon er ook zo afgereden. Als je daar niet tegen kunt moet je gaan dammen.

Gravatar
Amateur
Yannick
Gravatar
8
63
134
Apr 2021
Yannick

Hamilton was fout hij was altijd met die snelheid wijd gegaan heb het meerdere keren gekeken is geen racing incident hij moest liften om de bocht te halen en sterker insturen

Gravatar
Amateur
Trebla57
Gravatar
3
31
10
Jul 2021
Trebla57

Ham was die bocht niet doorgekomen, mij gevoel zegt dat het met opzet is gedaan, maar hadden ze deze gevolgen niet verwacht, ik dat ze hoopten dat Maxin de grindbak was gestrand of er met veel schade was uit gekomen maar met die snelheden heb je niets meer te vertellen als je meer vliegt dan rijd door de grind.

Gravatar
Amateur
JHJ1973
Gravatar
3
31
7
Jul 2021
JHJ1973

Als verstappen deze crash had veroorzaakt kreeg hij direct meerdere strafpunten op zijn racelicentie . Toto Wolff heeft een beste vinger in de pap bij de FIA. En Hamilton maar praten over gelijke rechten.

Gravatar
Regular
Janny
Gravatar
13
77
28
Apr 2020
Janny

Destijds met Ferrari bovenaan , kregen zij overL gelijk in.

Nu staat Mercedes al even bovenaan , dus krijgen die weer overal gelijk in.

Ben benieuwd of dat bij RB ook zo zal gaan

Gravatar
Amateur
JanmetdePet
Gravatar
4
16
267
Jul 2021
JanmetdePet

Verstappen had nog altijd wel moeten zien dat Hamilton rechts naast hem kwam en daarop moeten reageren. Soms is het beter en verstandiger om tweede te worden als met je auto te crashen. Maar je hebt wel met Verstappen te doen.

.

Gravatar
Regular
MaxMentor
Gravatar
34
293
205
Jul 2021
MaxMentor

@janmetdepet: dit is een goed punt van je! Los van wie schuld heeft aan de crash en of de straf juist is, is het de vraag waarom Max, met een grote punten voorsprong, deze risico’s in de eerste ronden neemt. Stel hij had Hamilton P1 laten pakken dan had hij op P2 de race kunnen eindigen. Lewis loopt dan max. 7 punten in. Geen probleem, kan hij makkelijk hebben na de 3 winsten op rij. Tuurlijk, hij is een racer, maar soms moet hij achter het stuur zijn hersens gaan gebruiken. Horner & Co. moeten hem hier actief bij helpen. Het kampioenschap is nl. écht een marathon.

Gravatar
Senior
DarkRaven
Gravatar
53
576
85
Aug 2020
DarkRaven

Als je crashen in de keuken had gezien en daae de.onboard van verstappen, zag je dat verstappen nog ruimte maakte voor hamilton door het stuur snel nog naar links een tikje te geven en dat was vlak voor de bocht zelfs toen hij de neus van de Mercedes zag naast zich.

Feiten kennen voor je oordeelt

Gravatar
Regular
MaxMentor
Gravatar
34
293
205
Jul 2021
MaxMentor

DarkRaven: ik geef in mijn comment aan weg te blijven van wie welke schuld heeft. Ik je. Het dus ook niet over feiten ( die overigens ook door allerlei kenners anders geïnterpreteerd worden).

Ik geef aan dat Max zijn kansen om kampioen te worden stijgen wanneer hij races zo rijdt dat hij niet in dit soort situaties komt. Stel hij had HAM ruimte gegeven en Lewis had gewonnen. So what? Max was dat de UK uitgelopen met nog steeds een grote voorsprong in het WK. Mijn mening is dus: wil Max kampioen worden dan moet hij niet altijd qua baanpositie op 1 willen rijden, maar qua WK-stand.

Gravatar
Senior
Skipper
Gravatar
424
3051
720
Jul 2020
Skipper

@JanmetdePet, Max zat flat-out (vol gas) op de normale racelijn, dan kùn je niet meer uitwijken. Dus het was geen keuze van Max. Bovendien moet Hamilton minimaal naast Max rijden en het liefst een wielmaat voor om de beslissing te nemen om hem dan maar te laten gaan. Max reed correct de lijn die hij moest volgen en Lewis nam een risico door de bocht té hard en op een verkeerd moment in te gaan en dat is, minimaal, een racefout. Dus jij vindt dat Max aan de kant moet gaan voor iemand die van zijn eigen situatie een potje maakt? Dit was geen gevalletje van keuze van Max, dit was volledig de keuze van Lewis. Dus sorry, maar jouw verhaal gaat echt niet op hier. Als Max zelf aanvalt en ziet dat het niet goed gaat doet hij alles in zijn macht om een incident te voorkomen, dat hebben we vorig seizoen een aantal keren gezien. Maar als Max gewoon racelijn volgt en niet eens verdedigd is er toch echt maar 1 schuldige en dat is niet Max. Bovendien als een ander aanvalt mag je je positie verdedige

Gravatar
Regular
Cappa
Gravatar
32
142
38
Aug 2020
Cappa

Dat klinkt allemaal leuk, maar zoals op de onboard cam van Max is te zien, deed Max alles om de crash te voorkomen. Hij stuurde zelfs nog meer naar links om LH nóg meer ruimte te geven, ondanks dat LH in een gat dook, dat er niet was.

LH is degene die áltijd roept dat het geen sprint is, maar een marathon en tóch handelde hij daar niet naar. Waarbij hij later roept dat Max agressief rijdt(?). Écht belachelijk. En dan later ook nog roepen dat men wel wat meer respect mag tonen naar een zevenvoudig kampioen. Over kapsones gesproken.

Het zou LH sieren als hij zich zou gedragen, zoals hij zelf spreekt. Het is inderdaad een marathon en Max was in dit geval juist degene die dat probeerde na te leven.

Show all replies (5)
Gravatar
Amateur
JHJ1973
Gravatar
3
31
7
Jul 2021
JHJ1973

Zo te zien ben jij een dammer RoelvG.

Gravatar
Amateur
JB44
Gravatar
1
14
6
Jul 2021
JB44

Dit is de derde keer dat hij een redbul van de baan rijd eerst leclare dan albon voor zijn eerste derde plaats en dan verstappen ze moeten zijn licentie afpakken of voor 4 wedstrijden uitsluiten .

Gravatar
Amateur
Ton
Gravatar
2
29
1
Jul 2021
Ton

Het risico wat Lewis nam was niet zo groot hij wist als ik hen ligt eaak is hij uit balans en vliegt eraf hij krijgt maar liggen schade en weet er komt een code rood wat ha max staat daar in de vanden due gerepareerd mieten worden en weet dus krijg nieuwe banden en kunnen kleine reparaties uitvoeren probleem voor hem opgelost en kan weer alles terug verdien dus ik vindt onder code rood niks repareren en geen banden wissels pas weer na terugkomst op de baan dan is het nog eerlijk

Gravatar
Amateur
guido25
Gravatar
3
42
5
Jul 2021
guido25

Ik vind wel dat je dit bewijs moet gebruiken. Dit was een serieuze crash waarvan de gevolgen veel erger hadden kunnen zijn wanneer hij frontaal ipv zijwaarts de banden in was gegaan. Ook een rol was biet ondenkbaar geweest. Als ze echt kunnen aantonen dat Hamilton dit met opzet heeft gedaan is het niet meer dan logisch dat ze gaan vervolgen, zeker gelet Hamiltons uitspraak mbt respectloos rijgedrag van Verstappen, en dat herhaling van hard contact niet ondenkbaar is. Het is en blijft een gevaarlijke sport, moet men ook accepteren, maar moedwil van je tegenstander elimineren moet keihard bestraft worden.

Gravatar
Regular
Benno
Gravatar
33
140
35
Apr 2021
Benno

Ik weet niet waar RB mee bezig is , dit lijkt me n gevecht tegen de bierkaai. Ze kunnen beter kering trekken uit dit geheel. Max ook. Ik denk dat t slimmer was geweest om in deze wedstrijd het zekere voor t onzekere te nemen en Hamilton maar te laten gaan. Wordt je 2e is er feitelijk weinig aan de hand, en in t verloop vd race kan het altijd alsnog naar je toekomen. Soms moet je ook ns berekenend zijn. Dit was zo'n moment.

Gravatar
Senior
Medif1
Gravatar
250
1771
864
Mar 2020
Medif1

Lewis had maar een keus en dat was of Max eraf of allebei er af . Als Max eraf gaat loop ik in en als we er allebei af gaan dan blijft het gelijk dus ik win dan altijd . Wat ik nu ga zeggen mag iedereen zelf zijn mening over hebben maar hij heeft het gewoon met OPZET gedaan en dat is in deze bocht uit den boze dus het is terecht dat ze het verder onderzoeken want dan mag je hier niet mee weg komen .

Gravatar
Amateur
AnoSora1990
Gravatar
2
20
9
Jul 2021
AnoSora1990

De crash was egt Hamilton zijn fout.

Je kan daar nooit iemand in halen die op delijn rijden en zo 10 tot 15 km sneller rijd dan jou in de bocht je kon de snelheid verschil duidelijk zien

Plus iedereen weet en heeft gezien dat Mercedes kopdom heeft vastgehouden in de race en er na dat ze er voor zaten terwijl we allemaal gezien hebben dat niet zo is hij had nooit volgas er door gekunt nooit. En dan moet max wijken om dat deze kut met 7 titels eigelijk niet kan rijden. Absurd

Gravatar
Amateur
zomaar
Gravatar
3
37
8
Jul 2021
zomaar

Het feit dat ze aan het pushen waren heeft totaal niks met de crash te maken! Max liet de ruimte voor Hamilton Hamilton ging allen voor de bocht al door het vuil en mist de apex volledig. En als ie ook nog harder de bocht in is gegaan dan de rest van de race en niet op de race lijn zitten, dan ben je gewoon een behoorlijk gefrustreerd mannetje.

Gravatar
Regular
Jolema
Gravatar
12
156
38
Jul 2021
Jolema

Er word niets terug gedraaid,ik hoop alleen dat het ego van hamilton eens wat aangepakt word

Gravatar
Amateur
Prewish
Gravatar
1
7
3
Jul 2021
Prewish

Misschien heeft het te maken met de verantwoordelijke van de hoge kosten en dus Mercedes financieel verder te beperken wegens het budgetplafond...

Gravatar
Regular
Kuurie69
Gravatar
46
896
240
Mei 2021
Kuurie69

Het is helaas onderdeel van het smerige spel dat tussen deze topteams word gespeeld.

Elkaar proberen te naaien waar het kan, met een flexibele achtervleugel , hier ontkom je helaas niet meer aan

Gravatar
Regular
pizzaforpresident
Gravatar
31
211
266
Dec 2020
pizzaforpresident

Dat Lewis schuldig is was al meteen duidelijk anders kreeg hij ook geen straf. Dus wat ze hiermee precies willen is mij onduidelijk.

Gravatar
Amateur
Hans
Gravatar
2
13
4
Jul 2021
Hans

Wat mee weegt is : op welk punt van het circuit neem je een dergelijk risico, dat die je niet bij een 300km bocht , dat is letterlijk levens gevaarlijk en moet daarom al bestraft worden. Het is duidelijk dat Hamilton op zijn lijn de bocht met zijn te hoge snelheid ,nooit goed had kunnen nemen.

Gravatar
Amateur
Ton
Gravatar
3
9
1
Jul 2021
Ton

Snap je betoog. Echter de gevolgen zijn enorm. Je stelling zorg dat je beter ben is klinkare nonsens. Risicovolgedrag moet altijd gevolgd worden met een zwarte vlag. Dat zou van toepassing moeten zijn. Stel deze regel in en coreurs weten dan ook wat de gevolgen zijn van hun onverantwoord gedrag.

Gravatar
Amateur
Linkeloutje7
Gravatar
1
5
1
Jul 2021
Linkeloutje7

Landverbod voor september per 1 september voor Hamilton voor zn eigen bestwil.

Ik verwacht anders minimaal boe geroep de hele dag en/of anti-hamilton banieren of borden.

En idd andere uitslag F1 engeland

Gravatar
Regular
Redbulletje
Gravatar
15
56
129
Jul 2021
Redbulletje

Bewijs dat ze waarschijnlijk zelf de video beelden en foto's hebben aangepast....

Gravatar
Amateur
Bart
Gravatar
1
7
2
Jul 2021
Bart

Het zou me niet verbazen als Hamelton dit in de simulator geoefend heeft. Ik vond hem eerst best symphatiek, nu vind ik het een gluiperig mannetje. Vooral hoe hij zijn overwinning vierde nadat hij iemand bijna de dood in jaagde.. Ik hoop er op dat hij in Zantvoort alleen maar uitgejouwd wordt, met dat geslijm van hem, telkens over hoe goed het publiek publiek voeld..

Gravatar
Amateur
Roland
Gravatar
2
4
2
Jul 2021
Roland

Waarom heeft Hamelton geen straf punten gekregen???

Gravatar
Amateur
Roland
Gravatar
2
4
2
Jul 2021
Roland

Waarom heeft Hamilton geen straf punten gekregen???

Gravatar
Amateur
Aqua1955
Gravatar
4
38
12
Jul 2021
Aqua1955

Het is geen straf als je 10 seconden straf krijgt en weet dat in vorige races het hele veld ingehaald werd door RedBul en Mercedes. De zwarte vlag was hier op zijn plaats geweest. Ik hoop dat Max sportieve revanche zal nemen. Zo sportief was Mercedes niet, want niet alleen had Bottas moeten winnen (stal order Hamilton voorlaten), maar wordt er ook nog eens flink getuigd bij de huldiging. Hoe zou Bottas zich gevoeld hebben? Ik hoop dat dit rechtgetrokken wordt en de 25 punten voor Hamilton gaan vervallen. Want niet alleen wordt de fout bij Max gelegd, maar heeft de reactie van Hamilton, dat het wel meer zou kunnen gebeuren geen pas

Gravatar
Amateur
Johan
Gravatar
1
6
1
Jul 2021
Johan

Als dit werkelijk de oorzaak is, moet het zeker doorgezet worden, want dit ongeluk had ook veel ernstiger uit kunnen pakken. En als Hamilton sportief gedrag verkondigd, had hij de overwinning aan Leclerc moeten laten. Mijn mening is opzet.

Gravatar
Regular
Cappa
Gravatar
32
142
38
Aug 2020
Cappa

Ik denk niet dat een z.g. 'hoger beroep' zin heeft. Het komt immers nooit voor dat de heren van de FIA later dan 24uur na de race nog terugkomen op een uitgedeelde straf.

Ik vind echter wel dat de FIA zware schades, zoals deze, als gevolg van acties, waar het slachtoffer (in dit geval Max) geen schuld aan heeft, buiten het budget plafond moet laten vallen

Gravatar
Regular
Harvey
Gravatar
11
28
45
Jul 2021
Harvey

Ik hoop dat Red Bull doorgaat met hun zever; Dat gaat 100% backfiren. Op de beelden van Max zijn autocamera vallen namelijk 2 dingen op te merken, voorbij elke vorm van interpretatie:

- Lewis zit met zijn voorvleugel naast Max zijn spiegels

- Op dat moment gaat Max een fractie van een seconde een klein beetje naar links zodat hij een hoek creëert om vervolgens keihard naar rechts te sturen waarmee hij Lewis duidelijk afsnijdt.

Een fractie van een seconde later raakt Max hiermee Lewis zijn voorwielen waardoor hij eraf gaat.

Alle argumenten van "Lewis mocht daar niet inhalen, hij zou dat nooit halen" is ronduit ongefundeerde zever. Lewis zat naast Max dus was ook zijn bocht. Als Max de nodige ruimte had gelaten had die de Apex niet optimaal gehaald en had hij zowel als Lewis snelheid moeten minderen. Gezien Lewis beter zat voor de volgende bocht was Max toen al verloren. Dat wist Max ook en daarmee reed hij Lewis bewust van de weg, alleen viel dat een beetje tegen.

Gravatar
Amateur
Applevision
Gravatar
1
4
3
Jun 2021
Applevision

Wat ook toevallig is dat Hamilton voor de race heeft gezegd 1 DNF en wij zijn weer gelijk. Toeval???

Daarnaast wist hij wat de RB zou doen als de wagen op het achterwiel getikt zou worden. Tenslotte had hij al geoefend op de RB van Albon.

Gravatar
Regular
Harvey
Gravatar
11
28
45
Jul 2021
Harvey

@Sasha Martinengo,

Je vergeet er wel bij te zeggen dat Max vrijwel meteen na dat tikje links het stuur maximaal naar rechts draaide om daarmee Lewis af te snijden. Die stuurhoek was het dubbel dan wat nodig was om de apex te halen dus de conclusie is vrij duidelijk. Max wist dat hij verloren was. Hij moest eigenlijk iets wijder gegaan hebben omdat er iemand naast hem zat. Hierdoor had hij snelheid moeten laten, maar ook Hamilton want die had het anders ook niet gehaald; Maar Lewis zat wel binnenkant en had genoeg momentum om er naast te blijven. De volgende bocht zat Lewis maw in een positie om Max te pakken en dat wist Max ook. Max stuurde dan ff links om een hoekje te maken om vervolgens keihard rechts te gaan en Lewis af te snijden. Alleen misrekende hij zich totaal over hoe dicht lewis zat en duwde hij met zijn achterwielen tegen de voorkant van Lewis. Hij heeft geluk gehad. Had hij achter Lewis' voorwielen gehaakt vloog hij omhoog. Dat had zijn seizoen beëindigd.

Gravatar
Amateur
Marc
Gravatar
1
0
1
Jul 2021
Marc

Hoe vaak in het verleden is er bij de FIA geprobeerd om dit soort incidenten aan te pakken? 0! Formeel zou het kunnen maar zeer onwaarschijnlijk. Max … kop op en dóóóór.

Gravatar
Amateur
jafa1
Gravatar
2
27
7
Jul 2021
jafa1

Het is een teleurstelling, dat Mercedes zich op z'n arrogante manier laat zien. Dit heeft niets meer te maken met het op een sportieve manier van het bedrijven van topsport F1. Als Mercedes het imago van topteam wil behouden, moeten zij Lewis zelf een straf geven schorsing van 2 wedstrijden. Dus Mercedes concern schors het team. Dit om de geloofwaardigheid als veilige autofabrikant te behouden.

Gravatar
Amateur
Flappie
Gravatar
1
0
1
Jul 2021
Flappie

Flappie heeft altijd wat te zijken als hij verliest wees gewoon een vent en accepteer je verlies trouwens binnen 2 jaar is hij klaar met racen ik heb gedroomd dat hij een vreselijk ongeluk krijgt door zijn altijd idiote rij gedrag.

Gravatar
Amateur
Jbrdveld
Gravatar
2
3
8
Jul 2021
Jbrdveld

Hamilton heeft nauwkeurig bedacht hoe hij deze race kon winnen met het maximale aan punten. De sprint punten had hij al aan zich voorbij normen laten gaan. Zorgvuldig time achterop, einde race Max. Dan ook nog misbruik maken van stal order voor zijn maatje. We zijn er echter nog niet. De nieuwe auto is de laatste zonder consequenties maar bij de volgende krijgt Max nog eens grid straf dus nog een keer heen punten.

Hamilton diskwalificeren, punten weg. Als winnaar benoemen de nu als no. 2 geëindigde. Hamilton bij volgende laffe actie volheid uit race halen dit seizoen. Als je zo laag bent, en een feestje viert op Max zijn ongeval dan neem je hem doorman en hoor je niet in deze op zich gevaarlijke sport thuis.

Bey Bey

Gravatar
Amateur
Pauloeska8
Gravatar
1
1
2
Jul 2021
Pauloeska8

Als het waar dat men beweerd dat hij te hard de bocht heeft genomen, dan behoord RB dat hard te maken en de wedstrijd ongeldig te verklaren en eventueel opnieuw te rijden. Het verlies van 25 punten is ten onrechte.

Gravatar
Amateur
Fred
Gravatar
2
1
1
Jul 2021
Fred

Er worden hier veel vergelijkingen gemaakt die allemaal onzinnig zijn. De kenners vd F1 sport zijn unaniem over de fout v Hamilton en de 10 sec straf is daar ook duidelijk over. Laten we nu niet de fout maken het beter te weten dan de echte deskundigen!

Gravatar
Amateur
Fred
Gravatar
1
1
1
Jul 2021
Fred

Flink aanpakken als het bewijs er is , onsportief ventje , dan druk ik het heel netjes uit, denkt dat hij n Royalty is, met zijn persoonlijke airco achter hem aan lopend,

Gravatar
Amateur
Wiesje
Gravatar
1
2
1
Jul 2021
Wiesje

Hamilton bekende eigenlijk al schuld door niet naar de situatie van Max te vragen na de race. De altijd zo meelevende Hamilton die nu helemaal niet naar Max vroeg zegt alles. Het is gewoon een hele slechte verliezer die de zaterdag al had gezegd dat hij alles uit de kast zou halen om te winnen.

Gravatar
Amateur
Hans
Gravatar
1
2
1
Jul 2021
Hans

Pffff wordt er wel moe van hoor, terugdraaien kan toch niet meer. Tis gebeurt hoe klote en kut het ook is. Maar Jezus het is alles wat je nog leest hoe dit en misschien dat en waarom niet zo... Het is wat het is het zeg meer over Mercedes dan over Red Bull. Schouders eronder en ze zoek rijden op de hungaroring. En op het podium een hele dikke middelvinger naar Mercedes....

Gravatar
Amateur
Mattie
Gravatar
4
10
17
Jan 2021
Mattie

Als je toch op zo'n manier wereldkampioen denkt te worden Hamilton,dan wordt eens tijd dat je een keer een koekje van eigen deeg te krijgen ,en een aantal keren van de baan worden geragd,kan je lekker uithuilen, kleine kleuter.

Gravatar
Amateur
Liegene
Gravatar
1
0
1
Jul 2021
Liegene

Wat voor een bewijs? dat Hamilton er in die ronde het snelst door heen reed is nogal logisch! Hij kreeg een slipstream van de snelste auto tot nu toe in het seizoen! Die heeft hij de rest van de wedstrijd niet meer gehad

Gravatar
Amateur
Marcel
Gravatar
1
0
4
Jul 2021
Marcel

Red Bull zeurpieten

Gravatar
Amateur
Pim
Gravatar
4
11
86
Jun 2021
Pim

Hier merk je wel net zoals in de F1 voor en nabeschouwing dat er maar vanuit een oogpunt wordt gekeken, en van dat ene oogpunt wordt door niemand niet afgeweken. Als Ferrari fan was het jammer dat we niet wonnen, credits voor Lewis daarmee, uiteindelijk de terechte winnaar over het gehele weekend gezien. Het begon allemaal met de sprint race, daar waar Verstappen de leiding pakte en op twee rechte stukken bleef waven, waardoor Hamilton voor de eerste keer eieren voor z'n geld koos en erachter bleef hangen. Dat waven daar moeten ze sowieso strenger op gaan handhaven! Als we de race bekijken hadden ze allang eerder tegen elkaar op kunnen knallen wanneer Hamilton ook daar niet ervoor koos om de auto heel te houden. Verstappen was al erg agressief aan het verdedigen en dat deed die andermaal in copse. Er wordt wel gezegd dat Hamilton de bocht nooit kon halen, maar Verstappen reed exact in het midden van de baan en stuurde zelfs naar Hamilton toe, terwijl die wist dat Hamilton er zat!

Gravatar
Amateur
Pim
Gravatar
4
11
86
Jun 2021
Pim

Verstappen had ook meer ruimte kunnen laten aan de buitenkant, waardoor Hamilton die overduidelijk flinke overspeed had de eerste ronden hem op een betere wijze kon passeren, kijk naar Lecler..... Dat deed Verstappen niet, ook al is Hamilton hier wel fout, maar never nooit was dit express. Mijn persoonlijke mening is dat Verstappen eens moet gaan rijden als waardig kampioen en daar hoort ook je verlies nemen bij. Blijkbaar wordt Verstappen ook wel nerveus van Hamilton, want die blijkt toch echt bloed snel nog te zijn en voordat je het in de gaten hebt is die 8e keer wereldkampioen!! Dus bij redbull moeten ze gewoon eens minder gaan jammeren en ook in mindere situaties gaan presteren!!

Gravatar
Amateur
Ronald
Gravatar
1
4
2
Jul 2021
Ronald

L.H weet dat hij in de eerste bochten moet toe slaan om dat hij anders een kansloze race rijd .

Gravatar
Regular
Who-Am-I
Gravatar
13
94
609
Jul 2021
Who-Am-I

Mensen vergeten voor het gemak dat Max dit seizoen de handschoen heeft geworpen met zijn agressieve gedrag en Hamilton de handschoen heeft opgepakt. Imola zijn ze allemaal vergeten, Silverstone waar Max mega agressief was op de zondag. Naast de baan komen en dan met terug de baan opkomen Hamilton opzij zetten, de deur keihard dicht gooien voor Hamilton, heen en weer bewegen en Hamilton richting muur dwingen. Daarbij zelf het gat laten waar Hamilton kan induiken. Beiden komen niet op de racelijn de bocht in en beiden te snel, check de analyse van crashalong op YouTube maar eens. Nu wil Red Bull Mercedes aanpakken, waarom? Omdat Max een koekje van eigen deeg kreeg. Red Bull is een team dat er alles doet om anderen aan te pakken buiten de baan om. Zijn we allemaal Ferrari vergeten, ze wilden een rechtzaak aanspannen vanwege de misgelopen punten en miljoenen, nils gebeurd. Ze hebben tientallen keren protest aangetekend tegen Mercedes en nu is het leiden en last.

Gravatar
Amateur
James
Gravatar
1
3
1
Jul 2021
James

Voordat er mensen zijn die beginnen over, dat Red Bull een jankteam is..... Wie is begonnen met klagen nadat MAX bovenaan stond en races won ? Wie klaagde over de achtervleugel? De pitsstops? De klapband van Max? De motorupgrades ? Mercedes is een slechte verliezer. En Hamilton een onsportief persoon. Hongarije is de volgende race. Dus we zullen wel zien hoe het loopt.

Gravatar
Amateur
Hendrik
Gravatar
2
3
2
Jul 2021
Hendrik

Er is een gezegde, een oude rot in het vak laat is niet onder voor een nieuwkomer.. zeker niet als de oude rot een air heeft van kijk mij nou, 7 wk op mn naam... daarbij, al jaren bekend dat de grootste renstal op dat moment ook met de vingers in de pap mee roeren... destijds ferrari al,

Nu mercedes... dus pas als max alles op een rij wint, en een wk pakt, dan pas telt hij mee met de rest, voor die tijd is het gewoon bittere koek slikken.. maar ik zelf denk dat het "inderdaad een stuurfoutje" was(sarcasme) van Mercedes gezien dat verstappen zeker tot 2 of 3x toe hem de ruimte gaf.. maar als je aan de binnenkant rijd, is natuurlijk de schadekans wel een stukje kleiner, dus de risico wat genomen word, groter... zoals bleek.. raken, tijd om te fixen en dan weer door voor hammie.. en dan dat zeer onsportief gedrag na de race.. gelijk infomeren naar de concurrent was op dat moment eerlijker geweest.

Gravatar
Amateur
Hendrik
Gravatar
2
3
2
Jul 2021
Hendrik

En natuurlijk niet te vergeten, de kans om als eerste 8 wks op je naam hebben ooit staan...

Gravatar
Regular
Johnboy
Gravatar
16
147
196
Aug 2020
Johnboy

Max pakt hen ooit wel eens terug

Gravatar
Senior
MarV16
Gravatar
57
331
113
Mei 2020
MarV16

Volgend weekend Hongarije, kijk ernaar uit! 8 punten voorsprong. Winnen en snelste ronde en hoppa. Vooruitzien is regeren! Hup Max!

Ontdek het op Google Play