Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
  • NL
Windsor spreekt 'schande' van straf voor Hamilton: 'Max weet dat net zo goed als Lewis'

Windsor spreekt 'schande' van straf voor Hamilton: 'Max weet dat net zo goed als Lewis'

F1 Nieuws

18 reacties

Windsor spreekt 'schande' van straf voor Hamilton: 'Max weet dat net zo goed als Lewis'

Windsor spreekt 'schande' van straf voor Hamilton: 'Max weet dat net zo goed als Lewis'

Peter Windsor vindt de straf die Lewis Hamilton in Groot-Brittannië gekregen heeft belachelijk. De journalist is van mening dat het een simpel race-incident was en dat de FIA om die reden niet in had moeten grijpen.

Het incident tussen Verstappen en Hamilton heeft de gemoederen flink beziggehouden. De één is van mening dat Verstappen de deur te ver dichttrok en dus fout zat, de ander vindt dat Hamilton te aggressief reed en sommige mensen vinden zelfs dat er helemaal niemand fout zat. Peter Windsor hoort bij de laatste groep. "Zoals ik het zag, ziet het eruit alsof Max dacht dat hij de deur genoeg gesloten had en zich daarna gewoon op de bocht concentreerde", vertelt de journalist op zijn YouTube-kanaal. "Mogelijk was er iets met de spiegels, dat hij niet wist dat Lewis daar zat. Het gaat daar om zo'n splitseconde, dat je dat waarschijnlijk niet eens kunt zeggen, want hij had waarschijnlijk niet eens tijd om in zijn spiegels te kijken."

Windsor lijkt Verstappen dus niets te verwijten, maar is het tegelijkertijd ook niet eens met de wedstrijdleiding. "Ik denk niet dat Lewis een penalty had moeten krijgen. Lewis zat aan de binnenkant, er was een gat. Ja, hij [Verstappen, red.] lag een klein beetje voor, maar dat is denk ik niet het punt. Het gaat erom dat er daar twee auto's samen doorheen kunnen gaan. Lewis is een racer net zoals Max dat is."

Schande van de stewards

Hij benadrukt dat veel mensen een dergelijk incident al aan hebben zien komen. "We hebben allemaal gezegd dat ze op een bepaald punt zo'n incident zouden hebben samen", benadrukt de Brit. "Op Silverstone hebben we dat gekregen en ik denk dat het een schande is dat de stewards vervolgens in beraad gingen over twee geweldige atleten die doen wat ze doen op dit niveau. Het is een bocht waar je kunt racen en dat weet Max net zo goed als dat Lewis dat weet", besluit hij.

Wie zat er volgens jou fout?

4.205 stemmen
Wat vinden jullie?
Maxxer

In mijn ogen was Hamilton fout, want hij had het overzicht, de achter-blik. Hamilton zakte terug en IK zou dan denken hij geeft een tikkie meer ruimte. Hij gokt het in aan de hand van hoe snel Hamilton uit zicht verdween naar z'n blinde hoek. Dus Hamilton had dit heel goed kunnen weten, maar was meer gefocust op controle houden vanwege vuile baan. Hierdoor miste hij het stuurpunt, welke Max wel beter pakte. Die split second was voldoende. Dus Hamilton zat op de verkeerde plaats op het verkeerde moment om als dader aangewezen te kunnen worden.

Vind wel dat een straf proportioneel moet zijn. Het gaf hem een beduidend voordeel dus men mag hier rustig nog eens over nakijken, want er zijn tal andere sporten waarbij letsel of kans op letsel aandoen zwaar worden bestraft!

15 4

Reacties (18)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren.

Inloggen
 

Schrijf een reactie

Reacties (14)

Gravatar
Regular
GTDAD
Gravatar
23
95
75
Jul 2021
First Poster
GTDAD

Beide coureurs, van beide niet slim. Van Hamilton iets meer fout, daardoor ook de straf. Of Max hem niet gezien heeft of niet, het zit zo dicht bij elkaar dat het soms wel kan en soms net niet. Balen, maar gelukkig is hij ongedeerd.

Gravatar
Senior
Marsie
Gravatar
50
689
240
Jun 2021
Marsie

Wat verwacht je ook van een Engelse journalist. Niet gehinderd door enige kennis. Schrijft altijd braaf wat hem opgedragen wordt. Pure stemmingmakerij.

Gravatar
Amateur
Sieperman2011
Gravatar
4
30
33
Feb 2021
Sieperman2011

Waar geracet wordt en waar het maximale uit de auto wordt gehaald en beide coureurs geen mm geven kan dit gebeuren.

Race incident noemen we dat!

Gravatar
Senior
Louike
Gravatar
121
691
1021
Mar 2021
Louike

Wat verwacht je dan van een Nederlandse site. Tuurlijk is het Lewis zijn fout in de ogen van de Max fans. In de ogen van de Lewis fans is het Max zijn eigen schuld. Maar hoe zou het andersom zijn geweest als Max Lewis eraf knalde. Race incident?

Gravatar
Senior
ANDRE H
Gravatar
62
593
178
Apr 2021
ANDRE H

Dan was de wereld te klein geweest, en was het weer crashstappen.

Show all replies (3)
Gravatar
Amateur
Maxxer
Gravatar
5
50
18
Jul 2021
Maxxer

In mijn ogen was Hamilton fout, want hij had het overzicht, de achter-blik. Hamilton zakte terug en IK zou dan denken hij geeft een tikkie meer ruimte. Hij gokt het in aan de hand van hoe snel Hamilton uit zicht verdween naar z'n blinde hoek. Dus Hamilton had dit heel goed kunnen weten, maar was meer gefocust op controle houden vanwege vuile baan. Hierdoor miste hij het stuurpunt, welke Max wel beter pakte. Die split second was voldoende. Dus Hamilton zat op de verkeerde plaats op het verkeerde moment om als dader aangewezen te kunnen worden.

Vind wel dat een straf proportioneel moet zijn. Het gaf hem een beduidend voordeel dus men mag hier rustig nog eens over nakijken, want er zijn tal andere sporten waarbij letsel of kans op letsel aandoen zwaar worden bestraft!

Gravatar
Senior
Deregtx
Gravatar
56
488
196
Jun 2020
Deregtx

Hij was ontslagen bij Autosport/motorsport network. Omdat hij Rich Energy/William Storey een podium gaf om in F1 te komen. Na zijn ontslag werdt zijn YouTube kanaal door Rich Energy gesponsord.

Kijk al een tijdje naar zijn videos. Hij is een enorme Hamilton en Leclerc fan. En totaal niet neutraal. En leest ook never nooit reacties op zijn video's. Geen goede Journalist eigenlijk.

Gravatar
Regular
JvO
Gravatar
26
188
38
Jul 2021
JvO

Een race incident inderdaad maar wel ten gevolge van roekeloos gedrag. Dus de strafmaat moet zo zijn dat er absoluut geen voordeel uit gehaald kan worden. Belachelijk eigenlijk dat iemand met droge ogen nog zegt dat dit normaal moet zijn. Deze "journalist" weet blijkbaar niet dat met meer dan 300 km eraf gaan ook een dodelijke afloop kan hebben. Zelfs met al die veiligheidsvoorschriften.

Gravatar
Amateur
Patrickvv38
Gravatar
2
13
9
Jul 2021
Patrickvv38

Dit had je kunnen verwachten uit Engeland lichte straf Mercedes en 7 keer wereldkampioen en als straks in Zandvoort andersom zou zijn dan doen ze het zeker wel zwaar straffen

Gravatar
Regular
Glenn58
Gravatar
31
219
174
Jul 2021
Glenn58

Race incident.

Gebeurt iedere race dat coureurs elkaar raken.

Gravatar
Senior
Ronnie2908
Gravatar
140
1617
373
Jul 2020
Ronnie2908

Frappant, vanmorgen schreef meneer Windsor nog dat hij vond dat Hamilton iets meer schuld had dan Max en zeker de meer agressieve coureur was. Zou er een gesprek met de meneren Wolff en Hamilton hebben plaatsgevonden?????

Gravatar
Regular
Bruin10
Gravatar
19
96
30
Jul 2021
Bruin10

Ja klopt was een schande dat het maar 10sec was had het maximale moeten zijn diskwalificatie maar op zijn mobst stop en go en niet je auto mogen repareren tussentijds

Gravatar
Regular
F2505
Gravatar
21
83
45
Sep 2020
F2505

Lewis is langzamerhand een routanier om op deze wijze zijn opponent uit te schakelen, bijvoorbeeld in 2020 Oosterijk werd Albon op de zelfde wijze de grindbak in geknalt, zie reactie daarover van Marko.

Gravatar
Amateur
Twardt
Gravatar
3
3
3
Jul 2021
Twardt

Wat was de reactie van Marko over Perez die 2keer Leclerc eraf reed in Oostenrijk?

Gravatar
Amateur
Twardt
Gravatar
3
3
3
Jul 2021
Twardt

Max verdedigde heel agressief, en drukte daarvoor Lewis al bijna in de muur. Ook het terugkeren op de baan van Max toen hij wijd ging was op het randje, hij raakt Lewis toen al bijna. Op een gegeven moment pik je dat gedrag niet meer en geef je geen ruimte meer. Het uiteindelijk de fout van Lewis maar Max mag ook wel eens naar zijn eigen gedrag kijken.

Gravatar
Amateur
birdi
Gravatar
3
11
3
Jul 2021
birdi

Ik begrijp niet dat dit een race incident genoemd word!

In elke andere sport was dit een diskwalificatie geweest.

Kijk naar het wielrennen als je daar iets van je lijn afwijkt en je daardoor een ander hindert ben je gediskwalificeerd.

En als je pech hebt en de ander heeft letsel word je ook nog achteraf tijd lang geschorst.

Ik weet dit is racen alleen een ander moedwillig van de baan duwen met deze snelheid en zo de race winnen vind ik een grof schandaal.

Volgens mij als je dit voor de gooit dan kon het nog wel eens een heel naar staartje krijgen voor Hamilton.

Want als je de beelden terug kijkt is duidelijk zichtbaar dat Hamilton iets naar links wijkt met de bedoeling max te raken en met zijn ervaring weet hij precies waar hij hem raken moet zodat Max een pirouette maakt en hij zijn baan kan vervolgen. Bekend trucje bij het karten alleen zijn daar de gevolgen aanmerkelijk minder ernstig.

Gravatar
Amateur
Hkm13
Gravatar
3
1
12
Jul 2021
Hkm13

Mmm niet mee eens max geeft ham ruimte je ziet ook aant het sturen van max hamel raakt max rechtsachter zoals de politie iemand uitschakelt hamel had motten liften heel. Simpel hamel zat te ver..... Maar zetten door met gevolgen.... Aleen max zet zijn woede om in rijden.... Lets gooooo..... Max you have the pace Hunt them down

Gravatar
Amateur
Theo
Gravatar
1
1
0
Jul 2021
Theo

Alleen de Engelsen houden alleen van Lewis Hamilton, behalve Martin Brundle..........ik ben benieuwd as donderdag bij de FIA "vergadering"....!!!!

Ontdek het op Google Play