Lando Norris over verprutste kwalificatie: "Ik ben een idioot"
Lando Norris over verprutste kwalificatie: "Ik ben een idioot"
Lando Norris is niet blij met zijn behaalde kwalificatieresultaat en geeft niemand anders behalve zichzelf de schuld.
Lando Norris is niet blij met zijn tiende startplek voor de Grand Prix van Singapore. De McLaren-coureur start achter beide auto's van Renault en zoekt de schuld bij niemand anders dan zichzelf.
De kwalificatie voor de Grand Prix van Singapore werd afgelopen zaterdag verreden. Charles Leclerc wist zijn derde pole position op rij te bemachtigen, maar minder vreugde was er voor McLaren-coureur Lando Norris. De Formule 1-rookie eindigde op de tiende plaats, achter beide auto's van Renault. McLaren en Renault zijn volop met elkaar in gevecht om de vierde plaats in het klassement. McLaren staat momenteel nog aan kop in de strijd om de titel van 'best of the rest', maar de de afgelopen twee Grands Prix heeft de Franse rentstal het gat flink weten te verkleinen.
Een goed resultaat in Singapore is dan ook van groot belang voor het team van McLaren. Carlos Sainz wist zich met een zevende plaats voor de beide auto's van Renault te plaatsen, maar Lando Norris staat achter de twee Franse bolides. Niet het maximale resultaat volgens de Brit, die de schuld voor het tegenvallende resultaat bij niemand anders dan hemzelf zoekt: "In Q1 ging het goed en in Q2 ging het fantastisch," zo vertelt hij aan Sky Sports. "Maar in Q3 had ik ineens niet meer het vertrouwen om net zo te pushen als in Q2 en had ik een aantal vlagen van verstandsverbijstering. Het ging mis, flink mis en ik verloor veel tijd toen ik probeerde die fouten goed te maken omdat ik een idioot ben."
De jongste coureur op de grid vertelt dat hij het zichzelf moeilijk heeft gemaakt door een aantal domme fouten te maken: "Dat maakt mijn leven moeilijker. Tijdens mijn ronde in Q3 ging ik in de verkeerde versnelling de hairpin in, ik schakelde niet ver genoeg terug. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan," zo vertelt een verslagen Norris. "Het was een waardeloze ronde, maar de ronde in Q2 ging erg goed. Het vertrouwen is er dus wel, het kwam er alleen niet uit toen ik het nodig had." De teams van McLaren en Renault starten zondag allemaal naast- en achter elkaar van de zevende tot de tiende plek. Het gevecht om het middenveld zal dus weer volle bak losbarsten.
Aanbevolen door de redactie
Column
Column: Red Bull en Verstappen laten zien dat het ADUO-reglement niet thuishoort in F1
lawson over rbr-periode
Lawson blikt terug op desastreuze twee races bij Red Bull Racing: "Verstappen was niet blij"
zorgen bij mercedes
'Mercedes vreest aankomende Grands Prix voor nog grotere batterijproblemen'
NINA GADEMAN
Nina Gademan gaat in actie komen met Alpine F1-auto: "Had ik nooit kunnen bedenken"

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Hamilton en Verstappen slaan handen ineen tegen FIA, Norris over F1-pensioen | GPFans Recap
- 1 uur geleden
Audi zet ook vraagtekens bij gedupeerd Red Bull: "We moeten iets doen"
- 1 uur geleden
Meteorologisch centrum Oostenrijk geeft weerswaarschuwing af voor Formule 1-race
- 2 uur geleden
Ferrari, Mercedes en Red Bull voeren de druk op, maar wie maakt de grootste sprong? | GPFans Raceteam
- 3 uur geleden
Norris spreekt al van Formule 1-pensioen: "Ik wil kinderen en wil hier weg"
- Vandaag 18:45
- 1
Column: Red Bull en Verstappen laten zien dat het ADUO-reglement niet thuishoort in F1
- Vandaag 17:58
- 1
Veel gelezen
Strafpunten F1: Stroll raakt punten kwijt richting GP Oostenrijk, extra straf voor Colapinto
- Gisteren 07:48
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Hamilton haalt uit: "Er is een reden dat ik zeven wereldkampioenschappen heb"
- 15 juni
Antonelli trakteert Kardashian op champagnedouche na ophef over 'gestolen' handdoek
- 9 juni
Russell krijgt drive through penalty en ziet punten in rook opgaan in Monaco
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Norris optimistisch: "Nieuwe auto stuk minder nerveus dan voorheen"
De meest hilarische momenten van Meme Lord Lando Norris | Het Leven van Lando #2
Sainz: 'Racing Point maakte indruk, zij zijn het team dat we moeten verslaan'
Racing Point: ''Naïeve rivalen moeten niet zo zeuren over onze auto''
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











