Verstappen moet genoegen nemen met P6 in 'heel slecht weekend': "Dit verpestte onze strategie"
Verstappen moet genoegen nemen met P6 in 'heel slecht weekend': "Dit verpestte onze strategie"
Max Verstappen ving de F1 Grand Prix van Monaco aan als zesde en finishte ook als zesde. De coureur van Red Bull Racing maakte voor het eerst sinds Singapore vorig jaar geen kans op het podium. Hij vertelt tegenover onder andere GPFans over zijn zondag.
Verstappen maakte een uitdagend weekend mee op het stratencircuit van Monte Carlo. Op de vrijdag kon hij de snelheid niet vinden. De RB20 verloor snelheid door de hobbels en de hoogteverschillen in de bochten en de Oostenrijkse renstal kreeg het niet voor elkaar om dit op te lossen door middel van veranderingen aan de afstelling. De kampioenschapsleider werd nog wel tweede in de derde vrije training, maar kwam in de kwalificatie op de zesde positie terecht na het raken van de muur in Sainte Dévote. Aangezien inhalen bijna onmogelijk is in Monaco, kwam hij ook weer als zesde over de streep. Het feit dat hij de hele race op de mediumcompound in plaats van de harde band moest doen, hielp uiteraard ook niet.
OOK INTERESSANT: Verstappen bekijkt beelden crash Pérez en dít is hoe hij reageert
Strategie verpest
"Na de rode vlag was onze strategie verpest, omdat we de mediums tot aan het einde moesten gebruiken, aangezien iedereen een gratis pitstop kreeg," begon Verstappen tegenover de aanwezige media, waaronder GPFans. "Dat betekende dat we veel moesten sparen, dus we hebben gewoon geprobeerd George te volgen. De snelheid zat er totaal niet in, omdat we de banden moesten managen. Dan is het natuurlijk heel saai. We gaan letterlijk maar half op het gas op de rechte stukken en een versnelling hoger dan dat je normaal gesproken zou doen. We waren vier seconden per ronde langzamer. Dat is niet racen."

OOK INTERESSANT: Vasseur verklaart dat dubbelpodium voor Ferrari niet gemakkelijk was: "Dit was een uitdaging"
Heel slecht weekend
"We weten allemaal van Monaco dat het zo is," vervolgde de Limburger over hoe lastig het is om in te halen hier. "Ik moet zeggen dat het de afgelopen jaren vergeleken met de jaren daar weer voor nog moeilijker is geworden, vanwege de breedte van de auto's. Maar het is niks nieuws, dit is Monaco. Over het algemeen is het een heel slecht weekend geweest voor ons. Het enige positieve dat we eruit kunnen halen is dat we weten wat onze zwaktes zijn. Als we dat ook maar een beetje kunnen verbeteren, dan kunnen veel rondetijd winnen. Er is veel ruimte voor verbetering en als we dat kunnen oplossen, komt onze auto weer tot leven."
Gerelateerd
Meer F1-nieuws
Laatste F1-nieuws
Aanbevolen door de redactie
GPFans Game
Ben jij net zo snel als Verstappen? Test hier je reactiesnelheid!
Red Bull Racing
Tung heeft twijfels over updatepakket Red Bull Racing in Oostenrijk
Max Verstappen
Voormalig Red Bull-kopstuk over F1-toekomst Verstappen: "Met geld voorkom je geen burn-out"
Red Bull Racing
'Red Bull Racing heeft de nieuwe Verstappen al gevonden'

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Verstappen laat koelvest in de garage liggen: "Ik hou niet van die kabeltjes"
- 8 minuten geleden
Hamilton over impact van bijzondere boodschap: 'Vergeet nooit wie je bent'
- 42 minuten geleden
Verstappen over WK-kansen van Oranje: 'Staan aan de wat ongelukkigere kant'
- 1 uur geleden
FIA schaft termijnlimieten af: Ben Sulayem kan onbeperkt president blijven
- 1 uur geleden
- 14
Verstappen wil meedoen aan 24 uur van Spa-Franchorchamps: "Gevraagd te verplaatsen"
- 2 uur geleden
- 3
Russell over teamorders bij Mercedes: 'Teambelang gaat boven'
- 3 uur geleden
- 3
Veel gelezen
Strafpunten F1: Stroll raakt punten kwijt richting GP Oostenrijk, extra straf voor Colapinto
- 21 juni
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Norris spreekt al van Formule 1-pensioen: "Ik wil kinderen en wil hier weg"
- 22 juni
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Hamilton haalt uit: "Er is een reden dat ik zeven wereldkampioenschappen heb"
- 15 juni
Antonelli trakteert Kardashian op champagnedouche na ophef over 'gestolen' handdoek
- 9 juni
Gerelateerd nieuws
Verstappen blijft bij Red Bull: wie worden de drie andere coureurs voor 2026?
‘Lawson kan terugkeer naar Red Bull Racing vergeten’
Herbert heeft weinig hoop voor Red Bull in 2026: "Of ze terugkeren? Nee"
Verstappen schittert in Grill The Grid-aflevering: "Het is lastig om te onthouden"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











