Sainz geeft gesprekken met Red Bull en Mercedes toe: 'Maar Williams was de beste optie'
Sainz geeft gesprekken met Red Bull en Mercedes toe: 'Maar Williams was de beste optie'
Carlos Sainz geeft toe dat topteams Red Bull Racing en Mercedes tot zijn mogelijkheden behoorden voor een nieuw zitje in de Formule 1. Hij verklaart waarom hij uiteindelijk zijn handtekening bij Williams heeft gezet.
Een van de grote onderwerpen van gesprek dit jaar is de aankomende transfer van Lewis Hamilton. De zevenvoudig wereldkampioen zal in 2025 voor het eerst in zijn F1-carrière instappen bij een team dat geen Mercedes krachtbron heeft: Ferrari. Sainz moest in februari zijn zoektocht beginnen naar een nieuwe werkgever. Mercedes is een van de kandidaten geweest, maar volgens verschillende bronnen heeft Sainz zelf de gesprekken afgekapt, omdat hij niet in het team geloofde. Daarnaast zou hij waarschijnlijk alleen een periode hebben opgevuld, voordat Andrea Kimi Antonelli écht klaar was voor de Formule 1. Sainz zou ook contracten van Alpine en Audi hebben afgewezen en dus bleven alleen Red Bull en Williams nog over. Vanwege de teleurstellende prestaties van Sergio Pérez, leken de gesprekken tussen de energiedrankfabrikant en Sainz de goede kant op te gaan. Uiteindelijk besloot Red Bull om toch 'Checo' te behouden en het zal niet geheel toevallig zijn geweest dat dat besluit op exact dezelfde dag viel als de aankondiging van Williams dat Sainz hun nieuwe aanwinst is vanaf 2025.
OOK INTERESSANT: Sainz niet te spreken over Ferrari-acties: "Ik zat middenin de onderhandelingen"
Williams uiteindelijk beste optie
"Uiteraard heb ik alle mogelijke opties onderzocht", begon Sainz tegenover DAZN. "Natuurlijk zag het ernaar uit dat ik nog kans maakte bij Mercedes of Red Bull. Ik heb het uiteindelijk de tijd gegeven om te zien hoe die situaties zich zouden ontwikkelen, en toen ik andere opties voor mijn neus op tafel kreeg, was Williams degene die mij het meest overtuigde."

OOK INTERESSANT: Sainz daagt McLaren en Red Bull uit: "Kunnen strijden om kampioenschap"
"Ik zie een team dat de afgelopen twee jaar enorm aan het verbeteren is, dat een duidelijk project heeft en dat veel investeert om Williams terug aan de kop van het veld te brengen", vervolgde Madrileen. "Ik was gemotiveerd om voor een project als dit te gaan en uiteindelijk vertrouwde ik ook gewoon op mijn onderbuikgevoel. Williams, samen met James Vowles, heeft een heel interessant project voor de toekomst en om daar te tekenen was mijn beste optie."
Gerelateerd
Meer F1-nieuws
Laatste F1-nieuws
Aanbevolen door de redactie
Max Verstappen
Verstappen wil vraag over vergelijking met Hamilton niet beantwoorden: "Dat heeft geen zin"
Hamilton wint in Spanje
Hamilton emotioneel na allereerste winst met Ferrari: "Deze droom leek bijna onmogelijk"
Samenvatting GP Barcelona-Catalonië
Hamilton pakt eerste Ferrari-zege na tactisch steekspel in Barcelona, drama voor Antonelli
Extra steun voor protest
Red Bull en McLaren krijgen steun van derde team voor FIA-protest: "Voel me niet prettig bij deze rotzooi"

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Hamilton wint voor het eerst namens Ferrari, FIA deelt straffen uit
- 3 uur geleden
Hadjar klaar met slechte starts Red Bull: 'Het is vreselijk'
- 3 uur geleden
- 3
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen: 'Hebben stappen gezet'
- Gisteren 21:01
- 6
Mol wijst naar taak voor Red Bull: 'Zij moeten nu met updates komen'
- Gisteren 20:29
- 5
Albon valt in Spanje uit: niet de auto, maar de T-cam is het probleem
- Gisteren 20:06
Mercedes lijkt in te gaan grijpen bij Antonelli en Russell: 'Gaan we evalueren'
- Gisteren 19:40
- 10
Veel gelezen
Strafpunten F1: de stand van zaken in aanloop naar de race in Monaco dit weekend
- 2 juni
Rosato lovend over "pure boef" Jos Verstappen: "Hij heeft een beest gecreëerd"
- 27 mei
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Alonso: "We hebben besloten de pijn te stoppen"
- 27 mei
Hamilton geniet van gevecht Verstappen, maar "voelt niet als wat autosport zou moeten zijn"
- 29 mei
Gerelateerd nieuws
Verstappen blijft bij Red Bull: wie worden de drie andere coureurs voor 2026?
‘Lawson kan terugkeer naar Red Bull Racing vergeten’
Stapsgewijs naar de top: Antonelli vindt zijn draai bij Mercedes sinds Monza-crash
Herbert heeft weinig hoop voor Red Bull in 2026: "Of ze terugkeren? Nee"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











