Pérez sluit zich aan bij Verstappen: 'Heel raar dat ze zo lang met rode vlag wachtten'
Pérez sluit zich aan bij Verstappen: 'Heel raar dat ze zo lang met rode vlag wachtten'
Red Bull Racing kwam met beide coureurs niet in Q3 terecht. Door de crash van Lance Stroll strandden Max Verstappen en Sergio Pérez allebei in Q2 van de kwalificatie voor de F1 Grand Prix van São Paulo. De laatstgenoemde sluit zich bij de kampioenschapsleider aan en vindt het raar dat er niet eerder een rode vlag kwam.
Het was een knotsgekke kwalificatie op het circuit van Interlagos door de regenachtige omstandigheden. Franco Colapinto, Carlos Sainz, Lance Stroll, Fernando Alonso en Alexander Albon zorgden allemaal voor rode vlaggen. Toen Stroll was gecrasht, duurde het maar liefst 51 seconden voordat de sessie werd stilgelegd. Daardoor was er geen tijd meer om Q2 te hervatten en bleven Verstappen en Pérez steken op P12 en P13, respectievelijk. De Limburger vond het belachelijk dat de wedstrijdleiding zo lang wachtte met de rode vlaggen en Pérez laat nu weten het daar mee eens te zijn.
OOK INTERESSANT: Verstappen kind van de rekening na rode vlag en start Grand Prix van Brazilië uit achterhoede
Belachelijke beslissing van de wedstrijdleiding
"Er vliegt iemand de muur in en dat moet het gewoon meteen rood zijn", begint Verstappen bij de microfoon van Viaplay. "Maar ze laten het gewoon voor 30 à 40 seconden doorgaan, zodat iedereen die voor [de crash] zit nog de ronde af kan maken. Het slaat helemaal nergens op. Die auto is helemaal kapot en iedereen die erachter zit, moet sowieso al remmen. Die auto moet ook nog opgehaald worden, maar ze laten het alsnog voor 30 à 40 seconden doorgaan. Het is echt belachelijk."

OOK INTERESSANT: Norris complimenteert zichzelf na pole Brazilië: "Ik moest na Q1 ontzettend verbeteren"
Auto in de prak
Pérez sluit zich aan bij zijn teamgenoot. "Ik was er wel verbaasd over. Er staat een auto in bocht 3 helemaal in de prak en pas in sector 3 kreeg ik de rode vlag te zien. Ik heb geen idee wat daar is gebeurd, maar het duurde iets van 50 seconden. Dat is wel heel raar." Het zat Red Bull echt niet mee tijdens de kwalificatie. "We waren ongelukkig met alle neutralisaties die we hadden. Dat maakte het zo moeilijk en dan kan je niet de tijd neerzetten die je nodig hebt", aldus 'Checo' bij de Scandinavische streamingsdienst.
Gerelateerd
Meer F1-nieuws
Laatste F1-nieuws
Aanbevolen door de redactie
Column
Column: Red Bull en Verstappen laten zien dat het ADUO-reglement niet thuishoort in F1
lawson over rbr-periode
Lawson blikt terug op desastreuze twee races bij Red Bull Racing: "Verstappen was niet blij"
zorgen bij mercedes
'Mercedes vreest aankomende Grands Prix voor nog grotere batterijproblemen'
NINA GADEMAN
Nina Gademan gaat in actie komen met Alpine F1-auto: "Had ik nooit kunnen bedenken"

Wijzig je tijdzone:
Net binnen
Hamilton en Verstappen slaan handen ineen tegen FIA, Norris over F1-pensioen | GPFans Recap
- Gisteren 21:42
Audi zet ook vraagtekens bij gedupeerd Red Bull: "We moeten iets doen"
- Gisteren 20:59
Meteorologisch centrum Oostenrijk geeft weerswaarschuwing af voor Formule 1-race
- Gisteren 20:14
Ferrari, Mercedes en Red Bull voeren de druk op, maar wie maakt de grootste sprong? | GPFans Raceteam
- Gisteren 19:27
Norris spreekt al van Formule 1-pensioen: "Ik wil kinderen en wil hier weg"
- Gisteren 18:45
- 1
Column: Red Bull en Verstappen laten zien dat het ADUO-reglement niet thuishoort in F1
- Gisteren 17:58
- 1
Veel gelezen
Strafpunten F1: Stroll raakt punten kwijt richting GP Oostenrijk, extra straf voor Colapinto
- 21 juni
Stukje tape komt McLaren heel duur te staan: FIA bevestigt straf na stilvallen Norris
- 5 juni
Verstappen krijgt lachers op de hand in perszaal Monaco met advies voor Antonelli
- 7 juni
Hamilton haalt uit: "Er is een reden dat ik zeven wereldkampioenschappen heb"
- 15 juni
Antonelli trakteert Kardashian op champagnedouche na ophef over 'gestolen' handdoek
- 9 juni
Russell krijgt drive through penalty en ziet punten in rook opgaan in Monaco
- 7 juni
Gerelateerd nieuws
Verstappen blijft bij Red Bull: wie worden de drie andere coureurs voor 2026?
‘Lawson kan terugkeer naar Red Bull Racing vergeten’
Herbert heeft weinig hoop voor Red Bull in 2026: "Of ze terugkeren? Nee"
Verstappen schittert in Grill The Grid-aflevering: "Het is lastig om te onthouden"
F1 standen
Coureurs
- Lewis Hamilton
- Charles Leclerc
- Lando Norris
- Oscar Piastri
- Franco Colapinto
- Pierre Gasly
- Isack Hadjar
- Max Verstappen
- Alexander Albon
- Carlos Sainz
- Andrea Kimi Antonelli
- George Russell
- Oliver Bearman
- Esteban Ocon
- Fernando Alonso
- Lance Stroll
- Liam Lawson
- Arvid Lindblad
- Gabriel Bortoleto
- Nico Hülkenberg
- Valtteri Bottas
- Sergio Pérez
Races
-
Grand Prix van Australië 2026
-
Grand Prix van China 2026
-
Grand Prix van Japan 2026
-
Grand Prix van Bahrein 2026
-
Grand Prix van Saoedi-Arabië 2026
-
Grand Prix van Miami 2026
-
Grand Prix van Canada 2026
-
Grand Prix van Monaco 2026
-
Gran Premio de Barcelona-Catalunya 2026
-
Grand Prix van Oostenrijk 2026
-
Grand Prix van Groot-Brittannië 2026
-
Grand Prix van België 2026
-
Grand Prix van Hongarije 2026
-
Grand Prix van Nederland 2026
-
Grand Prix van Italië 2026
-
Grand Prix van Spanje 2026
-
Grand Prix van Azerbeidzjan 2026
-
Grand Prix van Singapore 2026
-
Grand Prix van de Verenigde Staten 2026
-
Grand Prix van Mexico 2026
-
Grand Prix van São Paulo 2026
-
Grand Prix van Las Vegas 2026
-
Grand Prix van Qatar 2026
-
Grand Prix van Abu Dhabi 2026
Partners (Ook adverteren?)
Volg ons op social media
Redactie & bedrijfsinformatie
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem
Nederland
+31 6 455 168 60
Bekijk de contactpagina
Realtimes Network
- Redactie
- Privacy
- RSS
- Contact
- Adverteren
- Statuut
- Vacatures
- Betting uitzetten
- Android
- iOS
- Publicatieprincipes
- Correctiebeleid
- Eigendom & financiering
- F1 Tickets
Copyright (©) 2017 - 2026 GPFans.com
Realtimes Network











