Welcome to GPFans

CHOOSE YOUR COUNTRY

  • NL
  • GB
Gifbeker mogelijk nog niet leeg voor Russell: diskwalificatie dreigt

Gifbeker mogelijk nog niet leeg voor Russell: diskwalificatie dreigt

F1 Nieuws


6 reacties

Gifbeker mogelijk nog niet leeg voor Russell: diskwalificatie dreigt

Gifbeker mogelijk nog niet leeg voor Russell: diskwalificatie dreigt

George Russell reed persoonlijk een ijzersterke Grand Prix van Sakhir voor Mercedes, maar kwam door een enorme blunder van de pitcrew slechts als negende over de finish. Een enorme domper voor de Brit, maar mogelijk wordt het drama nog groter. Russell kan immers nog gediskwalificeerd worden, zo blijkt nu.

Russell ging lange tijd aan kop in Sakhir en leek de overwinning binnen te gaan slepen, maar door een enorme blunder tijdens een pitstop, zag hij alle kansen op de overwinning in rook opgaan. Tijdens de pitstop werden er verkeerde banden onder zijn auto gemonteerd, waardoor hij met een 'illegale' set weer de baan op kwam. Russell moest een ronde later opnieuw binnenkomen om de juiste banden onder zijn auto te laten zetten, maar hierdoor verloor hij cruciale plekken in de strijd om de overwinning.

Toen Russell tegen het einde ook nog te maken kreeg met een lekke band, leek de gifbeker leeg te zijn voor de Mercedes-nieuweling, maar niets bleek minder waar. De FIA heeft nu bevestigd dat ze onderzoek doen naar de 'illegale' bandenset, waarmee Russell kortstondig rondreed. De 22-jarige zou één ronde hebben gereden met de banden die eigenlijk voor Bottas bedoeld waren. Volgens de reglementen kan een coureur hiervoor worden gekwalificeerd.

Het drama kan voor Russell dus nog een stuk groter worden. Het maakt het extra pijnlijk dat hij hier zelf niets aan kon doen. Binnen Mercedes zal er nog wel een hartig woordje worden gesproken met de pitcrew, die ook bij de pitstop van Bottas gruwelijk in de fout gingen.

Reacties (6)

Mg.

Team heeft meteen gereageerd de ronde erop dus wat een flauwekul van de FIA Russel heeft zich bewezen en is genoeg gestraft door alle ellende

13 1  Reageren
Luke

Dat mag Russel niet aangerekend worden, heeft hem zelfs zijn zege gekost! Regels zijn regels maar dit verdiend George niet!

11 1  Reageren
Reageer mee via de App

Meer F1 nieuws

Vri 05 Mrt

Don 04 Mrt

Ontdek het op Google Play